Hva tror dere? Er veggen mellom redskap og lager bærende? Rommet er i kjelleren og ovenfor ligger stuen uten vegg på samme sted.
Det er betongdekke der bjelkene ligger på tvers av veggen. På bildet med lampen ser man veggen til høyre. Alle vegger i huset er blåbetong.

• Kjellerrom med betongtak, taklampe og vegg til høyre.
  • Plantegning som viser et kjellerrom merket som "soverom" og "vardagsrum", med solide streker som angir yttervegger og stiplede streker for indre vegger.
  • Gulvplan som viser rominndeling i kjelleren med 'Hobbyrom', 'Redskap' og 'Förråd' markert, samt vegger av blåbetong.
Høyst usannsynlig. Derimot burde det du sier ang. at alle vegger er i lettbetong ikke stemme, da det fremgår tydelig at veggen du snakker om ikke er i samme materiale som de ytre veggene. Dette peker jo også på at den ikke er bærende.

Har du noen annen tegning, av type konstruksjon, så går det å bekrefte definitivt.

Takk for svar.
Jeg opplever at alle vegger er blåbetong, ifølge selger er det sånn. Selv boremaskinen "sier" det samme uansett hvor jeg borer.

Dessverre har jeg ingen flere tegninger enn disse.

Vil bare tydeliggjøre at blåbetong ikke er et byggemateriale, men en viss type lettbetong. F.eks. som mange nå kaller lettbetong for siporex, men det er egentlig et varemerke.

Du har ikke tilgang til hele tegningene du har lagt ut? Muligens at det finnes en forklaring på de ulike materialene i veggene.

Dessverre er dette det eneste jeg har å gå på når det gjelder tegninger. Finnes det et proff som man kan ta hjem for å få det bekreftet? Hva har en slik person av yrkestittel isåfall?

Jeg fikk svar fra forskjellige personer i foreningen. Den er ikke bærende.

Takk for svar og all hjelp(y)

• Liker
C.Lundin
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.