Jeg søker tips på hvordan man kan lage et ekstra gelender/rekkverk for små barn. Min sønn er to år og jeg merker at han gjerne vil gå i trappen som vi voksne (selvfølgelig aldri uten voksen oppsyn), men han rekker ikke opp til gelenderet.
Hvordan kan jeg lage et ekstra og sikkert gelender i barnets høyde? Jeg har vurdert tau, men vet ikke hvor stødig/sikkert det blir.
Se bilde for hvordan vårt gelender er montert.
Hvordan kan jeg lage et ekstra og sikkert gelender i barnets høyde? Jeg har vurdert tau, men vet ikke hvor stødig/sikkert det blir.
Se bilde for hvordan vårt gelender er montert.
Renovator
· Kalmar län
· 2 600 innlegg
Enklest er vel å sette en håndleder med samme prinsipp som du har bare lenger ned. Har selv satt midlertidige håndledere til barna mens vi renoverer og savner den ekte håndlederen. Jeg satte en pløyd planke med avrundede kanter på klosser av 45x70-regel og det har fungert bra i flere år. Skrudde først klossene og deretter planken i klossene.
Bra tips men skulle helst ikke gjøre noen ekstra påvirkning på veggen.
Det beste ville vært om man kunne utnytte eksisterende rekkverk på et vis.
Kanskje ender det med at jeg likevel gjør som du har skrevet. Trappen skal vel renoveres en gang (etter at barn har blitt tilstrekkelig store).
Det beste ville vært om man kunne utnytte eksisterende rekkverk på et vis.
Kanskje ender det med at jeg likevel gjør som du har skrevet. Trappen skal vel renoveres en gang (etter at barn har blitt tilstrekkelig store).
Medlem
· Blekinge
· 12 212 innlegg
Mål avstanden mellom eksisterende håndleder og veggen. Løsne nåværende håndleder litt, sett noen passende vertikale ribber bak nåværende håndleder og stram skruene igjen slik at de klemmes fast. Deretter kan du feste en ny håndleder på ribbene i passende høyde.
Små barn veier jo ingenting så konstruksjonen trenger ikke holde for elefanter.
Små barn veier jo ingenting så konstruksjonen trenger ikke holde for elefanter.
Klikk her for å svare