Skånepöjk
Noe merkelig overskrift…

men som dere ser på bildene har jeg fjernet den gamle vinduskarmen som satt på gamle vinduskonsoller skrudd i veggen.

jeg vil fjerne hellingen og jevne ut slik at jeg kan legge den nye vinduskarmen der.

på det dypeste er det 5 cm og deretter blir det mindre og mindre mot vinduet.

tenkte å montere en planke over hullet og så legge/helle i noe bruk.

men hva? Flytspackel..? Gypsum? Finbetong?

vil helst kunne slipe av det litt om det skulle være nødvendig?

noen tips om hva som kunne vært smart?

• Vinduskarm uten list, med avskallende maling på veggen under. Utsikt til busker og vedsekker utenfor.
Er det en ny vinduskarm av tre du skal montere?
Er det noenlunde lik helling over hele vinduets bredde så kunne du jo tatt en trebit og kløvet med kileform som kompenserer for hellingen og deretter limt den på undersiden av din nye vinduskarm.

Skånepöjk
S Stuff skrev:
Er det en ny vinduspost av tre du skal montere?
Er det rimelig lik helling over hele vinduets bredde så kan du jo ta en planke og kløyve med kileform som kompenserer for hellingen og deretter lime den på undersiden av din nye vinduspost
de nye vinduspostene er i Stein :)

Fyll med valgfri sementbasert produkt... Finbetong, pussmørtel B, husfix, flislim, etc avhengig av hva som er billig og enkelt å få tak i.
Du trenger kanskje å bore og sette et par skruer eller biter armeringsstål så ikke støpekaken løsner og faller ned.

• Liker
Skånepöjk
  • Laddar…
Skånepöjk
useless useless skrev:
Fyll med valgfri sementbasert produkt... Finbetong, pussmørtel B, husfix, flislim, etc avhengig av hva som er billig og enkelt å få tak i.
Du trenger kanskje å bore og sette et par skruer eller biter armeringsstål slik at støpekaken ikke løsner og faller ned.
hvilket alternativ er mest lettslipt? Lurer på om gips kunne være et godt alternativ?

Du finner nok ikke noe hensiktsmessig som er slipbart om du tenker malingsklart. Ta noe i linje med hva useless foreslår og sparkel.

Skånepöjk
D Daniel Barnaniel skrev:
Du finner nok ikke noe hensiktsmessig som kan slipes hvis du tenker malingsklart. Ta noe i tråd med hva useless foreslår og sparkle.
Blir finbetong! Det er jeg kjent med å jobbe med også :)

• Liker
Daniel Barnaniel
  • Laddar…
Ikke glem dubb i linje med va useless skrev

Skånepöjk
D Daniel Barnaniel skrev:
Ikke glem dubber i tråd med hva useless skrev
jeg drar i 3 skruer rett ned betongen får suge fast! Smart!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.