2.289 lest ·
9 svar
2k lest
9 svar
Egnet bruk/sparkel for å "helle" mot skrått vindu?
Skånepöjk
Leilighetsfikser
· 2012
· 637 innlegg
Skånepöjk
Leilighetsfikser
- 2012
- 637 innlegg
Noe merkelig overskrift…
men som dere ser på bildene har jeg fjernet den gamle vinduskarmen som satt på gamle vinduskonsoller skrudd i veggen.
jeg vil fjerne hellingen og jevne ut slik at jeg kan legge den nye vinduskarmen der.
på det dypeste er det 5 cm og deretter blir det mindre og mindre mot vinduet.
tenkte å montere en planke over hullet og så legge/helle i noe bruk.
men hva? Flytspackel..? Gypsum? Finbetong?
vil helst kunne slipe av det litt om det skulle være nødvendig?
noen tips om hva som kunne vært smart?
men som dere ser på bildene har jeg fjernet den gamle vinduskarmen som satt på gamle vinduskonsoller skrudd i veggen.
jeg vil fjerne hellingen og jevne ut slik at jeg kan legge den nye vinduskarmen der.
på det dypeste er det 5 cm og deretter blir det mindre og mindre mot vinduet.
tenkte å montere en planke over hullet og så legge/helle i noe bruk.
men hva? Flytspackel..? Gypsum? Finbetong?
vil helst kunne slipe av det litt om det skulle være nødvendig?
noen tips om hva som kunne vært smart?
Er det en ny vinduskarm av tre du skal montere?
Er det noenlunde lik helling over hele vinduets bredde så kunne du jo tatt en trebit og kløvet med kileform som kompenserer for hellingen og deretter limt den på undersiden av din nye vinduskarm.
Er det noenlunde lik helling over hele vinduets bredde så kunne du jo tatt en trebit og kløvet med kileform som kompenserer for hellingen og deretter limt den på undersiden av din nye vinduskarm.
Skånepöjk
Leilighetsfikser
· 2012
· 637 innlegg
Skånepöjk
Leilighetsfikser
- 2012
- 637 innlegg
Fyll med valgfri sementbasert produkt... Finbetong, pussmørtel B, husfix, flislim, etc avhengig av hva som er billig og enkelt å få tak i.
Du trenger kanskje å bore og sette et par skruer eller biter armeringsstål så ikke støpekaken løsner og faller ned.
Du trenger kanskje å bore og sette et par skruer eller biter armeringsstål så ikke støpekaken løsner og faller ned.
Skånepöjk
Leilighetsfikser
· 2012
· 637 innlegg
Skånepöjk
Leilighetsfikser
- 2012
- 637 innlegg
hvilket alternativ er mest lettslipt? Lurer på om gips kunne være et godt alternativ?useless skrev:
Det er ikke en pusset kant du kan banke bort?
Bygningsveteran
· Stockholm
· 340 innlegg
Du finner nok ikke noe hensiktsmessig som er slipbart om du tenker malingsklart. Ta noe i linje med hva useless foreslår og sparkel.
Skånepöjk
Leilighetsfikser
· 2012
· 637 innlegg
Skånepöjk
Leilighetsfikser
- 2012
- 637 innlegg
Bygningsveteran
· Stockholm
· 340 innlegg
Ikke glem dubb i linje med va useless skrev