Stålforsterkning med to bolter festet til en trekonstruksjon i hage.
Er det noen som vet hvor man får tak i slike forsterkninger?

Søk etter plintjern

• Liker
Claes Sörmland og 1 annen
  • Laddar…
Matti_75 Matti_75 skrev:
Søk på plintjern
Ts etterspør svar på forsterkningen. Søk på armeringsjern.:rofl:

Beklager. Jeg kunne ikke la være

Krille-72 Krille-72 skrev:
Ts etterspør svar på forsterkningen. Søk på armeringsjern.:rofl:

Unnskyld. Jeg kunne ikke la være
Armeringsjern og flattjern sammen

C Claes1969 skrev:
Armeringsjern og flattjern sammen
Akkurat. Det pleier ikke å være en vanlig løsning at de er gift. Men alle måter er bra unntatt de dårlige.

• Liker
Claes1969
  • Laddar…
prototypen prototypen skrev:
Plintjärnen på bildet, så pleier det å se ut når man lager jernene selv.
Kjøper man ferdig så ser det ut så her
[lenke]

Protte
Grønn trestolpe med monteringsbeslag på sprukket betong fundament. Omgitt av gress.
Vil forsterke de her ved å bore i betongen. Og kjøre festemasse i hullet. Da er det bra med rundt armeringsjern.

da er det bare å ta frem sveisen og brenne sammen et flatjern med et armeringsjern.
Men den betongen ser sprukket ut.

Protte

prototypen prototypen skrev:
då är det bara att ta fram sveisen og brenne sammen et flattjern med et armeringsjern. Men den betongen ser sprukket ut.

Protte
Jeg vet men jeg har 15 steder til

C Claes1969 skrev:
[bilde]
Vil forsterke disse ved å bore i betongen. Og bruke festemasse i hullet. Da er det bra med rundarmeringsjern
:surprised: Det bildet viser at det blir risikabelt å bore i betongen...

Krille-72 Krille-72 skrev:
:surprised: Den der bildet viser at det blir vanskelig å bore i betongen...
Har 15 til å bore i. Kan nok bore enten til høyre eller venstre også. Ankarmasse kan nok gjøre underverker også

Hva er det som skal forsterkes? Er eksisterende stolpesko for svake eller sitter de ikke fast i betongen? Hvis det er det siste så hjelper det nok ikke med litt ankermasse, men søylene må gjøres om.

J
C Claes1969 skrev:
Har 15 til å bore i. Kan nok bore enten til høyre eller venstre også. Ankermassa kan nok gjøre underverk også
Tror det blir vanskelig å få til et loddrett borehull. Får du den minste vinkel utåt så kommer armeringsjernet peke utåt med slark som følge.

useless useless skrev:
Vad är det som ska förstärkas? Är befintliga stolpskor för klena eller sitter dom inte fast i betongen? Om det är det senare så hjälper nog inte lite ankarmassa, utan plintarna måste göras om.[/QUOTE
Det sitter en sån stolpsko på var sida om stolpen. Stormen som var förra våren gjorde att svetsen som är mellan vinkeln och armeringen gick av. De som byggde planket tänkte fel

J Jocke Best skrev:
Tror det blir vanskelig å få til et loddrett borehull. Får du minste vinkel utover så vil armeringsjernet peke utover med slark som følge.
Bra tenkt

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.