Er i gang med å sette kronen på renoveringsverket; med andre ord, setter opp nye gulvlister og foringslister. Jeg er dog litt usikker på hvordan vi skal gjøre med foringslistene i gangen, der tapetlagene som har bygget seg opp over årene innebærer at det er en differanse på flere millimeter mellom det ytterste tapetet og selve dørkarmen/foret. Hvis jeg monterer foringslistene som de er, vil det garantert bli noen gliper på yttersiden, mot tapetet.
Jo, det finnes jo fugemasse og maling. Men tapetet dere ser på bildene ovenfor er de endelige. Kanskje ikke riktig fremgangsmåte, men gjort er gjort, og jeg er redd for at hvis jeg trenger å fuge altfor mye på utsiden så er det vanskelig å få det rett og pent.
Så, hva ville dere gjort? Jevne ut differansen med noe 4-5 mm tynt, overmalbart og enkelt kuttbart materiale som enten monteres på karmen før foringslisten, eller direkte på foringslisten før montering? Eller en helt annen løsning? Alle tips mottas.
Uten å være forumets fremste ekspert så ville jeg gjette at 5 mm dypdiff er litt i meste laget, at bare sette vanlig fôr trolig ville se litt tullete ut. Forslagsvis setter du en smyglist/foglist eller bruker klakkfôr. Det siste kan du måtte høvle til for å få passende dybde på klakken.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.