Vi bygde en liten veggbit... ved å forlenge en enda mindre bit med stendere. Så skrudde vi på sponplater som "vegger". Jeg har sparklet et par ganger, men etter en stund sprekker det i skjøten mellom sponplaten og den gamle veggen. Beveger det seg så mye at det vil bli umulig å fjerne sprekkene?

Vurderte om man kunne sette på noe sånt som man setter i skjøtene mellom gipsplater... typ... remse. Tror dere det ville funke?

Jeg tror man kan anta at uten remse går det definitivt ikke, om remsen funker gjenstår å se.

P
Er det bare jeg som tror at Snigel er litt ironisk...liksom byr på seg selv og forteller om sin morsomme klønethet.

ACME skrev:
E're bare jeg som tror at Snigel er litt ironisk...lixom bjuppar på seg selv og forteller om sin kuliga klantighet.
Hihi....nja..ikke helt! Jeg håpet faktisk at jeg skulle få noen gode tips på en løsning (noe jeg jo har fått).

P
Ups! Beklager...

Lim (og skru) sponplatene mot trelektene så slipper du bevegelsessprekker. Lim også kortsidene (sponkantene) mot hverandre.

Skru gips over hele klabbet. Remse, sparkle og male.

Alternativt sett en microlit over hele overflaten og male.

Er det små sprekker kan du prøve latex. Ellers er jeg enig med forrige innlegg; Microlitvev.

Har har prøvd ulike former for vev på trefiberplate. Det er ingenting som hindrer det fra å bevege seg med tiden, i hvert fall ikke i gammelt trehus.
Det eneste som ser ut til å være stabilt etter noen år er nettopp gips.
Insisterer man på å ha trefiberplate så fungerer latex i hvert fall bedre enn sparkel.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.