11.282 lest ·
24 svar
11k lest
24 svar
Downlightbokser?
Grundstött
· Halland
· 28 345 innlegg
På Malmbergs MD-350 angis bare koblingsboks eller 20cm til brennbart materiale. Står ingenting om dybden på boksen.KnockOnWood skrev:
Fast 20cm til brennbart, er det virkelig oppover/bakover?
Er jo ikke mange som kan ha så mye plass ovenfor en lampe.
Jeg har tent mine spottlys i helgen og jeg er fornøyd med lyset av dem, kan prøve å fikse et bilde i kveld om jeg husker det.
//Niklas
Er jo ikke mange som kan ha så mye plass ovenfor en lampe.
Jeg har tent mine spottlys i helgen og jeg er fornøyd med lyset av dem, kan prøve å fikse et bilde i kveld om jeg husker det.
//Niklas
Skrev til elbutikken for å få en pris på disse spottene. Da sa de at de ikke anbefalte Malmbergs, men at det finnes bedre spotter. Spurte hvilke og fikk 3 forskjellige Xerolight-forslag. Spurte hvorfor de var bedre og fikk følgende svar:
"Kvaliteten på produktet i form av følelsen på hvordan den er laget. Så til den tekniske følelsen at lysfargen er bedre og mer som en halogen på Xerolight pluss at du får mer lys fra dem"
Hva tror dere om elbutikkens uttalelse om Xerolight sammenlignet med Malmbergs?
"Kvaliteten på produktet i form av følelsen på hvordan den er laget. Så til den tekniske følelsen at lysfargen er bedre og mer som en halogen på Xerolight pluss at du får mer lys fra dem"
Hva tror dere om elbutikkens uttalelse om Xerolight sammenlignet med Malmbergs?
ullberg
Verktøyentusiast
· Stockholm
· 4 026 innlegg
ullberg
Verktøyentusiast
- Stockholm
- 4.026 innlegg
Jeg har noen xerolighter (mindre enn de du skal ha tror jeg, mine sitter under kjøkkenskap) og jeg er fornøyd med disse. Dog har jeg lest i en annen tråd at Xerolight drives av slektninger til de som driver elbutik.se, så selv om deres svar kan være korrekt, finnes det vel en risiko for en viss bias.Anna1984 skrev:
/U
Xerolight er sikkert bra, men man blir litt mistenksom over elbutik.se svar. Man trenger bare å Google litt for å se koblingen mellom selskapene.
Her er tråden ullberg snakker om.
http://www.byggahus.se/forum/belysning/222366-tips-pa-downlights-dosa-3.html#post1905688
Her er tråden ullberg snakker om.
http://www.byggahus.se/forum/belysning/222366-tips-pa-downlights-dosa-3.html#post1905688
MB77 skrev:
Jeg mistenkte at deres svar var vinklet. Normalt sett når man ber om tilbud på et produkt pleier ikke butikkene å starte med å si...det finnes betydelig bedre spotter... Spesielt ikke når de man bestiller er av et anerkjent godt merke. Malmbergs er jo kjente og lager ingen drittgreier så vidt jeg vet. Ante ugler i mosen allerede fra begynnelsenullberg skrev:Jeg har noen xeroligt (mindre enn de du skal ha tror jeg, de mine sitter under kjøkkenskap) og jeg er fornøyd med disse. Men jeg har lest i en annen tråd at Xerolight drives av slektninger til de som driver elbutik.se, så selv om deres svar kan være korrekte, er det vel en risiko for en viss bias.
/U
Leste det de skrev om dem tidligere. Det virker som at de hver gang fraråder Malmbergs og foreslår Xerolight. Føles som om de burde slutte å selge Malmbergs da og bare være forhandler av Xerolight. Det ville føles mer ærlig.
Klikk her for å svare