Vi har vært i kontakt med en byggmester som snakker varmt om dorocell. Bonusen er at det er samme eier av ThermoTech som lager gulvvarme.

Skulle være interessant å vite hvilken grunnfyr det er som snakker seg varm for Dorocell.
Jeg vet om en som gjør det, og jeg kan ikke anbefale hans jobb når han arbeider med LECA i hvert fall. Om det blir bedre når han får jobbe med sine LEGO biter vet jeg ikke. Har hørt både positivt og negativt om grunner som er bygget av celleplast.
Et spørsmål som jeg stiller meg er hvilken vei betongen skal tørke ut. Den er jo sperret av plast på sidene og oppover av en syltettning. Et spørsmålstegn, rett og slett.
Marerittet med disse grunnene er om elementene skiller seg og betongen renner ut imellom. Mye bil blir det...
Samtidig har jeg en nabo som har bygget sitt hus med denne grunn. Han virker fornøyd. Søk kunnskap og overbevis deg selv. Mange kilder er alltid best. Lykke til!!

Jeg mente uttørkingen av veggen når man bygger med Dorocell veggelement, siden betongen da er kledd med plast på begge sider. Svilltetningen som jeg siktet til var den som du plasserer på toppen av kjellerveggen for deretter å reise et trehus oppå. Beklager hvis jeg var utydelig. Slik jeg ser det, har man kledd betongen i veggen med plast på tre av fire sider. Hvor blir det av fuktigheten?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.