P
Tenker på hvordan jeg skal løse dette på en fin måte. Problemet er at foringen ikke får plass på den ene siden, og jeg vil ikke gjøre hullet mindre. Det jeg tenker på er å sette foring på den ene siden og avslutte mot veggen på overliggeren, men det ser jo litt rart ut. Alternativ to er å la gulvsokkelen fortsette gjennom døråpningen, men da har jeg andre problemer, f.eks. at det er forskjellige sokler i de to rommene, samt at veggen på den ene siden vil bli en utfordring å få jevn og fin.

• Dørkarm av tre med uferdig listverk, ulik farge på gulvplanker og synlig sokkel. Problem med plassering av list på grunn av romforskjeller.
  • Vegghjørne med umalt gipsvegg og treramme, gulv med ulike tregulvstyper. Skruer vises på veggen, og åpningen har uferdige kanter.
  • Døråpning under renovering med synlig treverk rundt rammen, uferdige vegger og gulv. Hvit dør til høyre, trapper med rekkverk til venstre.
  • En døråpning uten foder, med en stålampe i rommet bak. Ujevn vegg og forskjellig gulv på hver side, utfordring med montering.
Ingen lister i det hele tatt, sparkel igjen og mal.

• Liker
kapi
  • Laddar…
P
Hvordan skal jeg da avslutte gulvlisten på en pen måte? Ser det ikke rart ut om den går helt ut?

H
Får unnskylde dritten og sprekken på bildet da dette er litt midlertidig.
La ikke ned noen kjærlighet i gangen.
Men du kan se hvordan man kan gjøre det.

• Mursteinvegg i gang med glassbilder og hvit døråpning. Spor av uferdig arbeid og rot synlig.
  • Bilde av en gang med synlig sprekk og skitt, med en uferdig installasjon av en hvitmalt ramme eller list mot en grov vegg.
P
H Hallerudsbo skrev:
Får ursäkta skiten og sprekken på bildet da dette er litt midlertidig.
La ikke ned noe kjærlighet i hallen.
Men du kan se hvordan man kan gjøre.
Ok men i ditt tilfelle dekkes jo gulvsokkelen av smyglisten. Hos meg ville det se ut noe i denne stilen.

• En golvsokkel med skrift på plassert mot en trevegg, på et tregulv.
H
Skaff bredere smygbrett

P
Jo det skulle jo være en variant. Like mye utstikk på hver side som sokkelens tykkelse. Får nok bli i mdf i så fall.

Blir jo bra å sparkle mot også.

H
Jeg pleier å kjøre mjukfog mot.

På den høyre siden av åpningen ifølge fotografiene har du valgt å la dekkbrettet gå ned til gulvet og la fotlisten koble til dette. Det ser pent ut. Så vidt jeg kan se på bildene, ligger dekkbrettet utenpå gipsen. Hvis det stemmer, trengs ingen ekstra list eller foring. På venstre side lar du foringen gå ned til gulvet og kobler med fotlisten på samme måte.

Man kan gjøre som Hallerudsbo viser med sitt bilde, la dekkbrettet gå utenfor vegglivet et stykke og droppe foringen, men da kreves det at veggen kobler til dekkbrettet på en pen måte. Man kan også sette en kloss nederst i hjørnet som er noe bredere enn foring og fotlist, som disse kobler til. Det er praktisk når foring og fotlist har ulik tykkelse.

• Liker
Peter_K
  • Laddar…
P
Veggmaling ved dørkarm over parkettgulv, nymalt listverk, synlig gulvforskjell ved terskel.
Så fikk det bli

• Liker
Saklie og 6 andre
  • Laddar…
Stilig! Bra detalj med gerningen!

• Liker
Forepeak6 og 1 annen
  • Laddar…
P
Gjenstår å fikse gulvet. Håper jeg har igjen boksen fra da vi malte gulvet.

Hei @Peter_K, kunne du legge ut noen flere bilder av sluttresultatet?
Takk på forhånd!
Mvh Simon

P
Innså at jeg burde male om sokler og lister da gulvslipingen gikk hardt utover dem, men her er et par bilder likevel. Hvit sokkel og fôr i hjørne med tydelige skader fra gulvsliping. Hvite sokler og foder i en innvendig hjørne av et rom, synlig slitasje fra gulvsliping på treoverflater.

• Liker
Arp32
  • Laddar…
P
Gang med stripete vegger og grått gulv, fører til et lysere rom med trestol ved et bord. Veggene har hvite paneler og en rund lysbryter er synlig.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.