Vi skal bygge et entrétak og skisserer på utformingen. Entréen ligger i et hjørne mellom to yttervegger:
Plantegning av en bolig med markert område for planlagt entrétak. Området er i et hjørne mellom yttervegger, med 10x24 kvadraten.
Akkurat nå er tanken å feste inn bjelker i bakkant og på sidene med tverrbjelker cc 60. Ribber legges inni disse rommene med 3 graders helling og glass innfelt kun i de tre rommene over entréen. Takavvanning mer usikker - kanskje at vannet bare får renne av som jeg har sett er tilfelle på mange mindre entrétak.
Tegning av inngangsparti med treoverbygd tak mellom to yttervegger, inkludert trestruktur med ribber og gjennomskinnelig glasstak.
Min fremste bekymring er dimensjoneringen. Det er 3,6 m spennvidde og 0,9 m dypt. I skissen har jeg 45x145-bjelker. Jeg antar at jeg trenger å avstive i midten på et vis hvis jeg ikke vil ha en diger bjelke men hadde gjerne unngått søyler. Fungerer det med stag som forankres bakover/oppover? Eller klarer jeg meg til og med med løsning ifølge bildet?

Alle meninger små som store tas imot med glede!

Skisserer på stag til dette for å komme ned i dimensjoner på bjelkene. Vet noen hvor man kan kjøpe det? Google er ikke min venn i dette. Kjeden er for avrenning i stedet for nedløpsrør fra underliggende takrenne.
3D-skisse av en treveranda med takrenne og en kjetting for avrenning. Viser også en dør og et blomsterbed.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.