9.762 lest ·
21 svar
10k lest
21 svar
Dimensjonering entresol/loft i limtre
Moelven anbefalte 115*450 1 stk sånn i starten som bærende! Resten 56*270 men den høyden på 450mm det bygger så mye på høyden det vil man ikke. Så derfor kanskje bedre som du 3 stk på 315 istedenfor. Jeg har plåtväggar ikke mye å feste pelarna i. Men tenkte akkurat som du skriver feste i stålbalkarna på alle 4 entresolens hjørner.
Jeg har fulgt dialogen deres med interesse. Jeg er i ferd med å skaffe garasje med 6 meters bredde, jeg planlegger entresolplan 6x6 meter og fri høyde på 4,5 meter. Hvilken høyde har dere? Vurderer stålbjelke i stedet for limtre som søyler, tar gjerne imot synspunkter.S Sylalbin skrev:
Hei!B Bondläpp skrev:
Jeg har 2,7 meter i frihøyde.. Tør ikke svare på hvordan det blir med 4,5 meter frihøyde og limtresøyler. Bør vel funke med 115x115 søyler om de festes ordentlig i vegg.
Men kan ikke love noe
Klikk her for å svare

