Moelven anbefalte 115*450 1 stk sånn i starten som bærende! Resten 56*270 men den høyden på 450mm det bygger så mye på høyden det vil man ikke. Så derfor kanskje bedre som du 3 stk på 315 istedenfor. Jeg har plåtväggar ikke mye å feste pelarna i. Men tenkte akkurat som du skriver feste i stålbalkarna på alle 4 entresolens hjørner.
 
Har du kjøpt din egenlonal også?
 
Ja det er egenlokal.. Jeg festet pelarene i veggen med 4 st skruer i hver pelare. Så har også en snekkerfirma gjort i en likadan lokal.

3 st pelare på hver langside og 3 st 115x315 hvilende på dem.

Se litt dårlige bilder som jeg vedlegger.
 
  • Trebjelker i taket med en lysarmatur, sett i en byggeplass.
  • Takbjelker i tre og en lysarmatur i et industrielt lokale, med rør og ledninger synlige i hjørnet. Refleksjoner av trær i glasset.
Takk for all info og bilder, setter pris på det
 
S Sylalbin skrev:
Takk for all info og bilder, jeg setter pris på det
Jeg har fulgt dialogen deres med interesse. Jeg er i ferd med å skaffe garasje med 6 meters bredde, jeg planlegger entresolplan 6x6 meter og fri høyde på 4,5 meter. Hvilken høyde har dere? Vurderer stålbjelke i stedet for limtre som søyler, tar gjerne imot synspunkter.
 
B Bondläpp skrev:
Jeg har fulgt deres dialog med interesse. Jeg er i ferd med å skaffe garasje med 6 meters bredde, jeg planlegger et mesaninplan på 6x6 meter og fri høyde på 4,5 meter. Hvilken høyde har dere? Vurderer stålbjelke i stedet for limtre som søyler, tar gjerne imot synspunkter.
Hei!

Jeg har 2,7 meter i frihøyde.. Tør ikke svare på hvordan det blir med 4,5 meter frihøyde og limtresøyler. Bør vel funke med 115x115 søyler om de festes ordentlig i vegg.
Men kan ikke love noe :D
 
G
Vekker tråden til liv igjen, @Sylalbin, hvordan bygde dere til slutt?
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.