Jeg har tenkt å legge gulvvarme i andre etasje i huset mitt. Nå lurer jeg på om jeg må legge en diffusjonssperre mellom laminatgulvet og gulvslyngene?

Så på arga snickaren der en fyr måtte gjøre om hele gulvet sitt fordi han glemte å legge diffusjonssperre. Så leste jeg i GDS og der la man varmegulv med bare en papp mellom slyngene og gulvet?

Hvordan er det egentlig med diffusjonssperre ved varmegulv?
 
Alle gulvprodusenter vil ha det under laminat, lamell eller parkettgulv for å garantere at hele gulvplanken lever i samme klima. Man bekymrer seg for at over- og undersiden beveger seg forskjellig ellers.

Jeg tror at det er det samme, men plasten er jo også ganske enkel å legge dit.....
 
Jeg ville ikke overlate det... Normalt sett ingen problem, men det koster ikke mye ekstra så hvorfor ta sjansen...?
 
Rent byggfysisk tror jeg at du kan hoppe over den, men den kan ha en "antiknirkefunksjon" også som man gjerne vil ha.
 
Jeg har gulvvarme (med plater) og gulvplanker oppå det; har ikke lagt noen plast.

Hvem vet, kanskje angrer jeg meg grovt en eller annen gang i fremtiden. Men inntil da sover jeg rolig :D
 
  • Liker
corre
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.