1.407 lest ·
5 svar
1k lest
5 svar
Diffusjonssperre ved gulvvarme i overetasjen?
Jeg har tenkt å legge gulvvarme i andre etasje i huset mitt. Nå lurer jeg på om jeg må legge en diffusjonssperre mellom laminatgulvet og gulvslyngene?
Så på arga snickaren der en fyr måtte gjøre om hele gulvet sitt fordi han glemte å legge diffusjonssperre. Så leste jeg i GDS og der la man varmegulv med bare en papp mellom slyngene og gulvet?
Hvordan er det egentlig med diffusjonssperre ved varmegulv?
Så på arga snickaren der en fyr måtte gjøre om hele gulvet sitt fordi han glemte å legge diffusjonssperre. Så leste jeg i GDS og der la man varmegulv med bare en papp mellom slyngene og gulvet?
Hvordan er det egentlig med diffusjonssperre ved varmegulv?
Alle gulvprodusenter vil ha det under laminat, lamell eller parkettgulv for å garantere at hele gulvplanken lever i samme klima. Man bekymrer seg for at over- og undersiden beveger seg forskjellig ellers.
Jeg tror at det er det samme, men plasten er jo også ganske enkel å legge dit.....
Jeg tror at det er det samme, men plasten er jo også ganske enkel å legge dit.....
Sjekk ut hva gulvbransjen anbefaler. Jeg valgte å ikke legge plast på overetasjen, men jeg har massivt furugulv. Som jeg tolker det ifølge skriften så er det ikke like viktig ved massive gulv.
http://www.golvbranschen.se/media/1556/tragolv-pa-golvvarme-2-2005.pdf
http://www.golvbranschen.se/media/1556/tragolv-pa-golvvarme-2-2005.pdf
Klikk her for å svare