Hei, skal renovere soverommet vårt.
I dag har vi en uisolert innervegg mot naboen i soverommet. Denne vil jeg isolere, men blir det dumt om jeg setter en dampsperre på min side av veggen også?

Diffsperre trengs bare hvis det er kaldt på den andre siden av veggen, så det føles ganske overflødig. Risikoen er at naboen setter en tett dampsperre på sin side også, slik at man lukker inn eventuell fukt i veggen.

• Liker
Jonatan79
  • Laddar…
useless useless skrev:
Diffsperre trengs bare hvis det er kaldt på andre siden av veggen, så det føles ganske overflødig. Risikoen er at naboen setter opp en tett dampsperre på sin side også, så man stenger inne eventuell fukt i veggen.
Okei, tenkte MAP FTX så bør det være lufttett mellom meg og naboen?

Bør vel være ulike brannceller med krav på lufttetthet?

Du tenker helt riktig. Det er ikke vanlig praksis, men en plast i leilighetsskiljende vegg er helt korrekt. Tenk deg at du får undertrykk i leiligheten din og naboen steker flesk og åpner et vindu fordi det oser. De får da overtrykk i leiligheten sin og undertrykket ditt suger det til seg. Det er kun plastfolie som blir tilstrekkelig tett for å motstå dette. Tenk også på at du må få plasten ordentlig tett mot alle omkransende vegger, tak og gulv.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.