P
Har bygget en ram til drivhuset i 45x195 mm trykkimpregnerte materialer. Alle delene/sidene er like lange +/- 1 mm, men likevel differer det 2,5 cm på diagonalene. Det er ikke helt lett å forsøke å "trykke til" den da det sitter solide vinkeljern i hjørnene. Hvor mye kan man anse er ok i diff?
Det kan jo ikke være for mye feil, for da blir det jo problemer å tilpasse drivhuset.

Veksthuset er ikke stabilt på den måten. Så det fungerer sikkert.

er vinkeljernet loddrett, dvs ikke ligger oppå bjelken, så kan du vel trykke til slik at det blir nøyaktig. Ligger de oppå bjelken så er det vel vanskeligere. Ut fra at jeg tror du har stående 45x95 bjelker med vinkeljern "inne" i hjørnene.
Bare en viss mengde vold som trengs. Bedre å fikse det før du monterer drivhuset.
Ellers så må du løsne noen skruer.

• Liker
vcx
  • Laddar…
P
Jo det stemmer, stående 45x195 mm med kraftige forsterkede vinkeljern i innerhjørnene. Jeg støpte fast en stolpsko nå i kveld så jeg får litt mothold og kan teste å løsne noen skruer for å se om det går lettere.
Rektangulært fundament med 45x195 mm planker og papprør for støping, omgitt av hage og grus.

Jaha, den satt ikke fast.

Sett et spennebånd på den siden den er størst mens du fester den.

• Liker
Chiippe og 1 annen
  • Laddar…
P
Gikk litt lettere med et punkt fikset. Nå er alle fundament støpt. Rektangulær treform på bakken i hagen, omgitt av grønne busker. Klargjøring for betongstøping.

• Liker
13th Marine
  • Laddar…
P
Nå skal bare vinduene tilbake. Svart drivhus uten vinduer i en hage med grusbelagt grunnlag, omgitt av trær og gressplen. Hund ligger i skyggen ved siden av en stol.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.