Bor i et kjedehus der vår stuevegg sitter sammen med naboens bodvegg.
Jeg skulle gjerne dempe lydene fra boden på en eller annen måte, helst uten å miste noen merkbar plass i egen stue.
Har vurdert akustiske paneler som jo virker å være populært, men spørsmålet er om de ikke burde være i naboens bod i stedet for å beskytte fra lyder derfra. Eller hvordan fungerer det? Andre tips?
Jeg skulle gjerne dempe lydene fra boden på en eller annen måte, helst uten å miste noen merkbar plass i egen stue.
Har vurdert akustiske paneler som jo virker å være populært, men spørsmålet er om de ikke burde være i naboens bod i stedet for å beskytte fra lyder derfra. Eller hvordan fungerer det? Andre tips?
Doble lag med 12.5 mm gips overlappet/forskjøvet 15-30cm og mengder av gipsskruer hver 15cm over hele overflaten gjennom begge lag gips og vegg som sammen danner et forband, bygde en lydisolert hjemmekino på denne måten og massen av gipsen og forbandteknikken tar stort sett alle frekvenser, deretter sparkel og maling eller tapet, gips og gipsskruer er meget billig og tar bare knapt 3cm av veggdybdenGrönAnna skrev:
Bor i et rekkehus hvor vår stuevegg sitter sammen med naboens bodervegg.
Jeg skulle gjerne ønske å dempe lydene fra boden på et vis, helst uten å miste nevneverdig plass i vår egen stue.
Har vurdert akustikkpaneler som jo virker populært, men spørsmålet er om den ikke burde sitte i naboens bod isf for å beskytte mot lyder derfra. Eller hvordan fungerer det? Andre tips?
Sist redigert:
Klikk her for å svare