Hei på dere!

Jeg holder på med min baderomsoppussing og har et lite problem å løse.

Jeg har revet ut vegger og gulv samt gulvbjelker.
Badet er i andre etasje, og mellomgulvet er av betong.

Jeg har tenkt å erstatte gulvbjelker og gulvspon ved å støpe opp til riktig nivå med EPS Sement i stedet.

Nå til selve spørsmålet;
Langs ytterveggen ligger halve svillen "i dagen" dvs. den er veldig bred, slik at ytterveggen hviler på halve svillen, og den andre halvdelen lå tidligere gulvsponet på.

Nå som jeg skal støpe opp med EPS, vil jeg kappe bort den delen av svillen som ikke lenger brukes, men hva skal jeg bruke av verktøy som kommer til å kappe den langs med veggen?

Stikksag, sirkelsag o.l. kommer jo ikke til for å kappe så nært veggen...
Skal jeg bruke baufil, eller finnes det en gylden mulighet til å anskaffe et nytt verktøy :)

Mvh. Kim

Multimaster burde vel fikse dette?

Jesca_i;

Ja kanskje, det virker å være et interessant lite elverktøy:)
Men den virker litt svak? Har du noen erfaring med disse maskinene? Er bladene/tilbehørene dyre?

Kan tigersag være et alternativ?

Mvh. Kim

Jeg ville svare med litt eldre verktøy. Øks og stemjern

Jeg har nå lest litt om multimaster og Bosch sin motpart multi.

Dessverre klarer ikke Bosch sagdybden på 45mm, klarer bare 30 (?), i motsetning til Fein som klarer 60.

Men etter å ha lest innlegget i verktøy og maskiner forumet om multimaster, så virker det jo bare dumt å kjøpe Fein når Bosch er så mye billigere:confused:

Mats_O;

Jeg har selvfølgelig også tenkt på å jobbe "for hånd", men det er jo morsommere med maskiner:)
Dessuten blir det vel et penere snitt med maskinbearbeiding?

Jeg det er jo veldig viktig med et rett og fint kutt der nede i betongen =)

:D

P.s Er det ingen som tror på tigersag da?

Gi meg en unnskyldning for å utvide min maskinpark nå da ;)

Tigersag funker garantert ikke. Er helt enig med Mats, knekk av litt med stemjern eller lignende.

hør etter hos din lokale maskinutleier! jeg spurte "min" og de hadde fein for utleie...

Da blir det litt manuelt arbeid i helgen!

Takk for hjelpen!

// Kim

Jeg kunne ikke motstå å kjøpe en multimaster allikevel :)

Takk for tipsene deres Jecca_i, og også Fasting65 som tipset om prisgarantien på Bauhaus (!)

Kjøpte en i går for 748 kr!

// Kim

Du mener vel Boschens variant, ellers høres det skikkelig billig ut?

Men jeg synes fortsatt du skal gå for Mats forslag, det hadde jeg gjort selv om jeg eier en slik maskin.

Oi beklager! Selvfølgelig mente jeg Bosch.

Det blir en kombinasjon tenkte jeg, først et snitt med multi´n, deretter stemjern og hammer :)

// Kim

Bruker også å kombinere Fein med vanlig sag/stemmejern etc. Dog høres det ut som et altfor omfattende arbeid for Fein MM (og da enda mer for Bosch-kopien) å sage 45 mm syll på langs... Da går det raskere å bruke stemmejern og hammer. Bruk Boschen til å gjøre et antall snitt i vinkel mot trefibrene hver 100: mm, så stemmejernet til å "plukke" disse bitene.

/A

Milkshaken
Jeg holder på tiger uansett.... Veldig kompetent maskin. og rimelig billig også.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.