Ok, nå har jeg ingen bilder, men da jeg sitter fast i bilkø benytter jeg anledningen til å skrive (kan ta bilder siden om det er til hjelp).

Jeg har en trapp med stående stendere som jeg har kledd inn (gips og osb) og under trappen skal det bli en kosekrok til datteren min. Stenderne som satt fast på trappen følger trappens noe i nedkant bøyde form og er festet i taket.

Da jeg kledde inn trappen og festet platene i disse stenderne, pluss liggende stendere kant i kant med den nederste delen av trappen, så blir det jo ganske stygt avslutning langs hele kanten på undersiden av trappen og da trappen er noe bøyd/buet så går det ikke å feste en rett planke/tekkplate rett på.

Hvordan kan jeg få dette pent dekket? Kan det holde med bare renoveringstapet som jeg bretter over og rundt kantene eller finnes det en annen god måte?

Håper dere forstår hva jeg mener, ellers ordner jeg bilder litt senere

Sender med et generelt bilde av en lignende trapp så kanskje det blir lettere å se for seg.

Takk

• Hvit tretrapp med stående spiler, står i et moderne hjem. Trappen har en sving og det er et åpent rom under trinnene, innredet med møbler rundt.
Du burde kunne konturskjære en list i underkant som følger trappens kant. Så kan du sette en 6,5mm gipsplate under (renoveringsgips), en sånn plate kan bøyes om ikke radien er for stor.

h_ndwritten h_ndwritten skrev:
Okei, nå har jeg ingen bilder, men da jeg sitter fast i bilkø, benytter jeg sjansen til å skrive (kan ta bilder siden om det er til hjelp).

Jeg har ei trapp med stående stendere som jeg har kledd inn (gips og osb) og under trappen skal det bli en kosekrok til datteren min. Stenderne som satt fast på trappen følger trappens noe i nederkant svungne form og er festet i taket.

Da jeg kledd inn trappen og festet platene i disse stenderne, pluss liggende stendere kant i kant med den nederste delen av trappen, så blir det jo ganske stygt avslutning langs hele kanten på undersiden av trappen og da trappen er noe svungen/buet så går det ikke å feste en rett planke/dekkplate rett på.

Hvordan kan jeg dekke dette pent? Kan det holde med bare renoveringstapet som jeg bretter over og rundt kantene eller finnes det en annen god måte?

Håper dere skjønner hva jeg mener, ellers fikser jeg bilder litt senere

Sender med et generelt bilde av en lignende trapp så kanskje det blir enklere å se for seg.

Takk
Jeg trenger nok et bilde ivf :rofl:

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.