Er det noen flere som har erfart at Byggmax skruer er rent søppel?

Jeg har bygget på huset i snart 10 år. Et eksempel på kvaliteten er at når jeg nylig gjorde noen justeringer av noen vinkeljern til et terrassegelender så knekker nesten alle ankarskruene der gjengen begynner. Skruene har sittet i ca 8 år. Ankarskruer kan jo brukes til bærende beslag også, så det er jo rent ut farlig at de ikke holder.

Et annet eksempel er at jeg laget en konstruksjon for 1-2 måneder siden bare, der jeg har brukt Byggmax treskruer bl.a. 6x100 C4 for utendørs bruk, og når jeg nå skulle gjøre noen justeringer så knakk kanskje 10-20% av dem når jeg skulle skru dem opp. De har jo bare sittet en måned eller så, og er såpass grove! I bruddflaten ser man brune rustflekker. Tror det er virkelig jævla dårlig råvare de bruker og så dypper i noen farger så det ser fint ut.

Virkelig jævla dårlig kvalitet må jeg si.

• Liker
EddaB
  • Laddar…
Sånn er det
Men det syke er at jeg fortsetter å kjøpe all skruen der
Spora i gipsskruen er kass og det er alltid krokete skruer i esken.
Men det er billig.

MultiMan
Er de dratt med riktig moment? Selv om Byggmax skrue varierer i kvalitet så høres det ut som at du har overdradd skruen, fått sprekkdannelse som deretter har korrodert og svekket skruen ytterligere.

Ankarskruen kan muligens ha blitt skrudd for hardt, men treskruen har jo et hode likt terrasseskruen som går ned i treverket. Der stopper man når den er passe forsenket, og det må den jo tåle.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.