Ola78
Hvordan løser man dette med dampsperre rundt skorsteinen. Jeg skal stifte plasten i taket for så å isolere loftet, men hvordan gjør man for å oppfylle kravene om å ikke ha brennbart i nærheten av skorsteinen mens det samtidig er damptett. Finnes det noen spesialting beregnet for dette formålet. Takk på forhånd for svar/Ola

Har samme spørsmål selv så jeg bumper tråden.
bump

Ola78
Jeg hadde faktisk glemt at jeg hadde startet denne tråden. Men, jeg var innom feieren i dag og spurte hva som gjaldt.......han sa at jeg kunne dra plasten helt mot murstocken, for man må jo få det tett. Men spikerslagene skulle jeg stoppe 10 cm fra murstocken. Nå gjelder dette i kommunen jeg bor i, vet ikke om det er sånn generelt i hele landet, så det beste er nok at du snakker med feieren der du bor.

• Liker
Bakasumi
  • Laddar…
ok takk for raskt svar.

men er det ikke litt rart at reglene rundt dette med hva som får og ikke får gå mot murstocken kan variere mellom ulike kommuner? er risikoen større for brann i västerås kommune sammenlignet med i uppsala? :)
jeg blir ikke helt klok på det...

tar og ringer feieren i løpet av uka.

Reglene er de samme i hele landet. Det som gjør at man kan få forskjellige svar er dels at feierne er uvitende og dels at visse spørsmål ikke er klart regulert, men handler om tolkninger som derfor naturligvis varierer.

Ola78
Løfter min tråd igjen, hvordan har dere andre her på forumet gjort for å feste plasten mot murstocken så det blir tett? Har lurt på litt forskjellige løsninger, f.eks. teipe nøye med T-flex, smøre asfaltlim på murstocken og så "trykke" på plasten men det kanskje ikke plasten tåler?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.