Hei

Bygger uterom og skal isolere taket og gulvbjelkelaget. Prøver å finne ut av dette med dampsperre. Rommet vil få store glasspartier tilpasset vår og høst, og vi tenker ikke å ha det oppvarmet mer enn muligens en sjelden gang. Taket har en luftspalte opp mot råsponten som byggerne som bygde taket satte.

Siden det er uoppvarmet føler jeg meg sikker på at det ikke skal være noen dampsperre, plast. Så begynner det å bli vanskeligere.

Dampbrems nevnes. Er det bra? Finnes det noen fare med det? Koster jo en del, men ikke vanvittig dyrt i det store og hele om det er verdt det så å si.

Noen skriver at man skal sette vindsperre/vindduk på innsiden også i stedet for plast. Det er jo billigere enn dampbrems. Ulemper? Ikke like bra? Unødvendig?

Ytterligere noen skriver at man i dette tilfellet like gjerne kan droppe duk helt.

Føler meg litt forvirret i dette. Hjelp mottas gjerne.

//Jonas

Det er ikke oppvarmingen i seg selv som er mest kritisk her, men fuktbelastningen ved kaldere temperaturer. F.eks. har dere planter der som vannes om våren og høsten? Har ikke direkte svar på spørsmålet, men en dampbrems gir kanskje minst risiko og størst fleksibilitet for bruk.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.