Hei jeg har litt funderinger angående isolering av revidert fasade, det er altså et trehus som har en luftspalte på ca 100mm og en plate som er laget av type halm eller noe annet lignende, uansett siden pussen begynner å bli dårlig og må gjøres om tenkte jeg å isolere med en gang, men jeg vet ikke hvilket system jeg skal bruke, celleplast eller noen type ull. Er det dårlig for huset med celle?
Blir det kanskje for tett, vil helst ikke begynne å flytte ut vinduene og celle kan man jo kanskje ha en tynnere plate for å slippe det...
takknemlig for svar, Danne...
Blir det kanskje for tett, vil helst ikke begynne å flytte ut vinduene og celle kan man jo kanskje ha en tynnere plate for å slippe det...
takknemlig for svar, Danne...
100mm luft spalte, høres mye ut...
Uansett, hvis du ikke vil flytte ut vinduene, er det spørsmålet om det er noe poeng med tilleggsisolering. Isoleringen tilsvarer i og for seg 100mm polyuretanisolering (pir), ca 200mm celleplast. Går sikkert an å pusse på selv om det ikke finnes noe ferdig system.
Uansett, hvis du ikke vil flytte ut vinduene, er det spørsmålet om det er noe poeng med tilleggsisolering. Isoleringen tilsvarer i og for seg 100mm polyuretanisolering (pir), ca 200mm celleplast. Går sikkert an å pusse på selv om det ikke finnes noe ferdig system.
Jeg vet ikke hva du trenger å vite, men siden pussen begynner å bli dårlig og må gjøres om, så tenkte jeg med en gang å isolere, og om jeg har forstått det riktig så trenger jeg ikke slå ned det som er dårlig, (ingen store flak) men sette isoleringen utenpå den eksisterende pussen.
Så spørsmålet er om det ville være bedre med tynn isopor og nett for deretter å pusse på, eller om man skulle legge en 50mm ull og nett, med tanke på hvordan huset vil ha det, typ om det blir slik at huset blir for tett og at det blir mugg eller noe...
Så spørsmålet er om det ville være bedre med tynn isopor og nett for deretter å pusse på, eller om man skulle legge en 50mm ull og nett, med tanke på hvordan huset vil ha det, typ om det blir slik at huset blir for tett og at det blir mugg eller noe...
Jo du har rett den er nok mindre,
Klikk her for å svare