Hei!

Jeg tenkte å spørre om isopor fungerer som isolasjon mellom/i garasjehimling og loftsgulv?
(Altså mellom to etasjer)
Loftet håper jeg å kunne gjøre om til gjestehytte.

Grunnen til at jeg spør er at jeg ved en feiltakelse kjøpte 4 baller isopor tykkelse 50mm på byggmax.

Nå sitter jeg her med mine fire baller og vet ikke helt hva man kan bruke dem til, arealet er ca 40 kvm.

Men kanskje har isopor ikke samme isolasjonsverdi som ekte isolasjon?

Tusen takk for tips.

Mvh
Fredrik

Den har bedre isoleringsverdi. Og ville nok klassifisere celleplast som ordentlig isolering :)
Men celleplast er det isoleringsmaterialet som brenner lettest.
Derfor brukes det for det meste bare på steder som er beskyttet mot ild og varme som fundamentet, puss, osv.

Sist redigert:
Takk!

Kan det være så ille at man da ikke bør bruke cellplast som isolasjon i vegger og tak overhodet på grunn av brannrisikoen.

Mvh
Fredrik

Om jeg husker riktig så er ikke k-verdien bedre på celleplast enn vanlig mineralull. Og hvis man regner med at celleplasten er vanskeligere å få tett mot bjelker mm så taper man i total k-verdi. Brannrisikoen bryr jeg meg ikke om da huset mitt ville brenne ned på noen minutter siden det er et trehus fra -50 og det er tørt skal dere vite.

Tettheten fikser jeg ved å alltid kjøpe platene 5mm større og trykke dem inn. Som u-verdien på laveste celleplasten er 0,038 og beste er 0,033. Jeg skal bruke celleplasten i både tak og vegger. Dog er det sw element og hd-f dekke som mellom bjelkelag og som tak. Dermed får jeg en høy brannklassifisering.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.