2.358 lest ·
9 svar
2k lest
9 svar
CC-mål bjelke til gulvspon og 14mm parkett
Hei!
Relativt enkelt spørsmål som jeg har søkt svar på, men ikke funnet.
Fungerer det med cc 600 på bjelken som er 210mm? Gulvet som skal legges er 22 mm spon (ikke sporet) og parkett/klickgulv 14mm. Blir det vinglete?
Ganske mye arbeid å lekte eller legge inn flere bjelker da det er en del kabler i panserrør som går i bjelkelaget. Gulvet det gjelder er i etasje 2.
///j
Relativt enkelt spørsmål som jeg har søkt svar på, men ikke funnet.
Fungerer det med cc 600 på bjelken som er 210mm? Gulvet som skal legges er 22 mm spon (ikke sporet) og parkett/klickgulv 14mm. Blir det vinglete?
Ganske mye arbeid å lekte eller legge inn flere bjelker da det er en del kabler i panserrør som går i bjelkelaget. Gulvet det gjelder er i etasje 2.
///j
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 250 innlegg
Forstår ikke helt hvordan det er konstruert. Du har jo sannsynligvis en HEA220-bjelke (220 bred, 210 høy) og denne pleier man å stikke inn 45x220-bjelker i.
Takk for svar!
Jeg var vel litt for rask til å være tydelig, innser jeg når jeg leser spørsmålet mitt igjen. Jeg har dessuten litt vanskelig for å skille mellom termene bjelke og drager. Jeg prøver igjen...
Bjelkene er ca 2200 lange. Tykkelsen er 45x210. CC bjelker er 600. Spånet skal ligge på tvers av bjelkene.
Det ser ut til at det skal fungere uten altfor mye svai? Eller?
///j
Jeg var vel litt for rask til å være tydelig, innser jeg når jeg leser spørsmålet mitt igjen. Jeg har dessuten litt vanskelig for å skille mellom termene bjelke og drager. Jeg prøver igjen...
Bjelkene er ca 2200 lange. Tykkelsen er 45x210. CC bjelker er 600. Spånet skal ligge på tvers av bjelkene.
Det ser ut til at det skal fungere uten altfor mye svai? Eller?
///j
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 250 innlegg
Jeg har 4,7 meter 45x220-bjelker c/c 600 på et sted og det er også godkjent når det er kombinert med krysskolvning OG skruvlimt gulvspon. Ingen svikt der heller.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 250 innlegg
Klikk her for å svare