Hei,

Hva sier folk om å bruke c4 corrseal for regelverket til en terrasse? Vi snakker større skruer for å dra i endetre for å holde sammen regelverket.

Blir nok A2 rustfritt for terrassebordene senere.
 
K
Det går bra. Men skru inn i endetre? Nei, det holder dårligere.
 
Hvordan setter du stendere? Vinkeljern?
 
Balkesko
 
Jo, men på utsiden så er det jo ikke reglene som skal "ligge i" den tverrgående ytterregelen, men tvert imot, da finnes det vel ingen hensikt med bjelkesko? Reglene er plinget og så går det en tverrgående regel på utsiden som er trukket i reglene gjennom deres endetre…
 
ClasseClas
H hassl skrev:
Hei,

Hva sier folk om å bruke c4 corrseal for rammeverket til en terrasse? Vi snakker større skruer å dra i endetreet for å holde sammen rammeverket.

Blir nok A2 rustfritt for terrassebordene senere
Hvis det er trykkbehandlet rammevirke, ville jeg brukt rf skruer. Jeg har veldig dårlig erfaring med C4-skruer, dvs. ikke rustfrie skruer som likevel er C4-klassifisert, sammen med trykkbehandlet trevirke. Skruer kan ruste fullstendig sønder bare på noen år.
 
K
H hassl skrev:
Hvordan setter du regler? Vinkeljern?
Bjelkesko med ankerskrue. Ellers skrus det skrått. Er det bare for ytterste skjørtet eller lignende fungerer det i endetre, men generelt så fester all form for skruer og spiker mye dårligere i endetre sammenlignet med flatside eller kant.
 
Kjøper det, men det primære formålet med denne regelen er
Vel å holde sammen regelene før støping av fundamenter, egentlig
 
K
H hassl skrev:
Kjøper det, men det primære formålet med denne regelen er
Vel å holde sammen reglene før støping av pilarer, egentlig
Skråskruing?
 
Går bra å skru i endeveden på regelverket når det senere skal kles med noe, i dette tilfellet terrassebord.
Å styre med balksko og vinkler er bare masse unødvendig jobb og ekstra penger.

Om det finnes varmgalvaniserte skruer, ville jeg bruke det (vet ikke bokstavklassifiseringen på disse)
Rustfritt er overkurs på det grove.
Skulle jeg selv bygge en ny terrasse i dag etter mange års erfaring med forskjellige festeløsninger, ville jeg spikret den helt med galvanisert spiker, for det holder lengst.
 
Jeg har en brygge i Østersjøen. Skrudde alt med a4, men etter reparasjon av isskader har jeg noen ganger med mangel på a4 brukt essve. Viser seg å fungere akkurat like bra for meg, og da snakker vi år.

elfözinkade byggbeslag holder bare noen år, så jeg bruker varmforsinket L-stang som jeg kutter og borer hull i. Festes med varmforsinkede bolter.

Men mine terrasser bruker jeg vanlige byggbeslag på, og de ser ut til å ha samme levetid som terrassebordene.
 
Var det ikke essve som mente at deres c4 terrassekruer måtte ha tak over?
 
Pondusskru erstatter beslag i mange tilfeller. Kanskje kan være et alternativ..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.