5.303 lest ·
22 svar
5k lest
22 svar
C4 corrseal for å trekke sammen rammeverk
Side 1 av 2
Jo, men på utsiden så er det jo ikke reglene som skal "ligge i" den tverrgående ytterregelen, men tvert imot, da finnes det vel ingen hensikt med bjelkesko? Reglene er plinget og så går det en tverrgående regel på utsiden som er trukket i reglene gjennom deres endetre…
Hvis det er trykkbehandlet rammevirke, ville jeg brukt rf skruer. Jeg har veldig dårlig erfaring med C4-skruer, dvs. ikke rustfrie skruer som likevel er C4-klassifisert, sammen med trykkbehandlet trevirke. Skruer kan ruste fullstendig sønder bare på noen år.H hassl skrev:
Går bra å skru i endeveden på regelverket når det senere skal kles med noe, i dette tilfellet terrassebord.
Å styre med balksko og vinkler er bare masse unødvendig jobb og ekstra penger.
Om det finnes varmgalvaniserte skruer, ville jeg bruke det (vet ikke bokstavklassifiseringen på disse)
Rustfritt er overkurs på det grove.
Skulle jeg selv bygge en ny terrasse i dag etter mange års erfaring med forskjellige festeløsninger, ville jeg spikret den helt med galvanisert spiker, for det holder lengst.
Å styre med balksko og vinkler er bare masse unødvendig jobb og ekstra penger.
Om det finnes varmgalvaniserte skruer, ville jeg bruke det (vet ikke bokstavklassifiseringen på disse)
Rustfritt er overkurs på det grove.
Skulle jeg selv bygge en ny terrasse i dag etter mange års erfaring med forskjellige festeløsninger, ville jeg spikret den helt med galvanisert spiker, for det holder lengst.
Jeg har en brygge i Østersjøen. Skrudde alt med a4, men etter reparasjon av isskader har jeg noen ganger med mangel på a4 brukt essve. Viser seg å fungere akkurat like bra for meg, og da snakker vi år.
elfözinkade byggbeslag holder bare noen år, så jeg bruker varmforsinket L-stang som jeg kutter og borer hull i. Festes med varmforsinkede bolter.
Men mine terrasser bruker jeg vanlige byggbeslag på, og de ser ut til å ha samme levetid som terrassebordene.
elfözinkade byggbeslag holder bare noen år, så jeg bruker varmforsinket L-stang som jeg kutter og borer hull i. Festes med varmforsinkede bolter.
Men mine terrasser bruker jeg vanlige byggbeslag på, og de ser ut til å ha samme levetid som terrassebordene.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 677 innlegg
Var det ikke essve som mente at deres c4 terrassekruer måtte ha tak over?
Her er en tråd om Essve terrassekrue C4 og terrasse.13th Marine skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threads/problem-med-trallskruv-som-gar-av-ejot.317311