Hei
Måtte bryte opp en del av veggen i garasjen på grunn av musebol og så da at bunnsvillen var borte, mer "jord" enn tre.
Hvordan går man frem for å fikse dette på best mulig måte?
Veggen er bygget opp med mexitegl, asfaltplate, isolasjon, vindsperre, veggplate.
Takk for svaret, er dog ikke helt sikker på hva du mener.
Mener du at jeg skal støpe opp så svillen ikke ligger mot selve platen, typ så svillen havner på samme nivå som selve gulvet?
Takk for svaret, er dog ikke hundre på hvordan du mener.
Mener du at jeg skal støpe opp så svillen ikke ligger mot selve platen, typ så svillen havner på samme nivå som selve gulvet?
Det beste er å støpe opp noen cm fra garasjegulvet, da er det ingen risiko for at smeltevann fra snøfylt bil trenger inn i svillen. Så bør man nok være forsiktig når du sager osv. så du ikke knekker mexifasaden..
Har hatt EKSAKT samme feil hjemme på økonomibygningen med trestender hvor man i ettertid har støpt gulv, noe som gjør at stenderen havner i en lomme. Resultat = jord.
Støtt opp, kapp opp og gjør om stenderen bit for bit. Jeg valgte å mure da det er en del styr med å lage støpeformer, men da løftet jeg to steiner riktignok, siden bygningen "lå på bakken". Her holder det egentlig med å støpe selve lommen, hvis jeg tolker bildene riktig.
Ville det funke å mure dit en rad med lecablokker og på den måten heve svillen 9cm over gulvet?
Man burde vel kunne pusse den delen som er over gulvet da?
Skulle det funke å mure en rad med Leca-blokker og på den måten heve bunnsvilla 9 cm over gulvet?
Man burde vel kunne pusse den delen som er over gulvet da?