Hei! Vi skal bytte fasade og isolere med noe som heter Västkustskivan. Jeg var og så på en jobb der byggmesteren hadde isolert med västkustskivan. Ser dette riktig og bra ut synes dere?

• Yttervegg med hvit kledning og et vindu. Isolasjon med Västkustskivan rundt vinduet, samt synlige trematerialer og et rødt rør i bunnen.
  • Fasade av trepanel med isolasjon fra Västkustskivan vises ved siden av et vindu, med fokus på detaljer i konstruksjonen.
Henger ikke den fasadbordet som er over vinduet litt for langt ned?

Rickard.
Hammare&Spik Hammare&Spik skrev:
Henger ikke den fasadebjelken som er over vinduet litt for langt ned?
De er vel ikke ferdige.

Rickard. Rickard. skrev:
Dom är vel ikke klare.
Nei de skal jo dekke innsiden.. Men jeg tenker på hvordan de har lagt isolasjonen og fuktpappen bak.

Rickard.
Nei, de skal jo dekke innsiden.. Men jeg tenker på hvordan de har lagt isoleringen og fuktpappen bak.
Jeg synes det ser ut som at platen er feil vei, men ellers er det nok riktig. Vil man ha en vindduk settes den normalt før.

De ser ut som at de har 2 ulike duker. En foran isoleringen og en baktil. Hvis man ser nøye på bildene, ser man det.

Rickard. Rickard. skrev:
Jeg synes det ser ut som platen er feil vei, men ellers er det nok riktig. Vil man ha en vindsperre settes den normalt før.
hvordan mener du at platen er feil? :)

Rickard.
hvordan mener du at plata er feil? :)
Vestkystplaten har en filt på den ene siden og den skal være mot fasaden.

• Liker
Hammare&Spik
  • Laddar…
Riktig. Jeg tror man kan se filten på bildet. Den ligger mot fasaden ser jeg nå.
Jeg snakket med kundeservice på vestkystplaten. Husker ikke så detaljert hva de sa. Men tydeligvis trenger man ikke en masse ting som man trenger med vanlig isolasjon. Da vestkystplaten kan puste selv osv osv.
Er det noen som kjenner til noe om det?

• Liker
Åkke dåmmme
  • Laddar…
Rickard. Rickard. skrev:
Vestkystplaten har et filt på den ene siden, og den skal være mot fasaden.
Nja, Rockwool å Paroc vet jeg har ulike monterings måter angående filten. Også forskjellige med anbefalingen om platen nederst.

• Liker
Rickard.
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.