Skal fjerne en vedovn og bytte til en klebersteinsovn (960 kg) og trenger å forsterke under med en støpt "kloss". Skorsteinen som er stålrør skal være igjen under støping og legging av fliser osv.
Hvordan fester jeg skorsteinen - først mens jeg sager den av - og deretter henger den/støtter den opp mens jeg arbeider med gulvet? Ovnen står mot en flat vegg (ikke hjørne).
Kan det fungere å bore hull i stålrøret og feste kroker til spennbånd i det - spennbåndene skulle da festes i takstolene eller lignende på loftet?
Svært takknemlig hvis noen har (gode eller dårlige!) erfaringer med lignende arbeid.
/bindar