Noen som kjenner til noe om byggmax isolasjon.
Bra isoleringsverdi???

trekk fra noen prosent på deres isolasjonsverdi. de måler ikke med samme standard som resten av markedet.

styrman1 skrev:
dra av noen prosent på deres isolerverdi. de måler ikke med samme standard som resten av markedet.
Litt farlig å generalisere så sveipende. Det finnes egentlig ingen "Byggmax-isolasjon", dvs de produserer den ikke selv, men kjøper den inn fra forskjellige produsenter. Så det kan altså være ulike merker på isolasjonen fra gang til gang. Så teorien din bygger da på at Byggmax konsekvent leter opp produsenter som "ikke måler med samme standard" som resten av verden.

Ok.
Når jeg sjekket, hadde de isolasjon fra Tsjekkia eller et annet østblokkland.
DEN gang ble det brukt en annen målenorm.
NÅ har jeg faktisk ingen anelse, men Byggmax har jo som policy å kjøpe det billigste som finnes og selge det billig.

G
Trekk fra noen prosent på isoleringsevnen.?????
Du tror vel ikke at de har sjekket hvordan isolasjonen deres er da. De bare slår til.
Omtrent som din argumentasjon. Trekk fra 50 % av det du sier, så stemmer det.
Byggmax er en stor kjede som lett kunne blitt saksøkt hvis ikke varene holdt det de lover.
Men som vanlig skal alle selskaper som selger billig kritiseres.
Ta et vanlig byggevarehus.
Der har de ulike prissettinger
Fra 10-60%. Kjøpe en gulvlist for 60,- (dyr butikk) når man kan kjøpe den for 13,50,- hos Byggmax eller Cheapy.
Det betyr at de allerede fra starten ligger altfor høyt med prisen.
Nei, frem for lavpriskjeder som selger til god pris.

Byggmax selger så vidt jeg vet URSA isolasjon og URSA er et Spansk selskap som innebærer at de benytter samme EU-normer som vi gjør

selvfølgelig! Jeg tar feil! Alt billig er bra. Jeg tror tilogmed Byggmax isolasjon er best. All informasjon jeg har fått er feilaktig. Tilogmed den gangen da leverandøren av takplast advarte Byggmax mot å lagre takplasten ute fordi den ikke tålte det... Den informasjonen er også feil. Den leverandøren burde ha trykket sitt firmanavn på pakkene ettersom den billige plasten fra Israel var minst like bra som annen. Herved avsluttes mine innlegg om Byggmax tidvis dårlige kvalitet. Den som lurer på mer får sende PM til meg.

Ironi?
Så lenge mineralullen er hel og tørr så er det nok ingen forskjell mot en annen byggfirmas mineralull. Den største forskjellen er vel da heller utvalg, service og kunnskap. Jeg har handlet mye på byggmax men også på mange andre firmaer. Har ikke vært misfornøyd med deres produkter ennå.

En interessant greie angående isolasjon er at K-rauta har skikkelig bra priser på Isover, særlig med storkundrabatten jeg har. Da blir det betydelig lavere pris enn på Byggmax.

Jeg har iallfall kjøpt en god del isolasjon fra Byggmax, Ursa, og den er sikkert like bra som alle andre....

/ Patrik

styrman1: Om det nå virkelig er så som du skriver, ville det jo være interessant med litt bakgrunnsfakta. Det er jo en ting hvis det er noe du har hørt fra kompisens kompis som jobber i byggebransjen, og en helt annen ting hvis du faktisk kan bekrefte det du sier. Du må jo ha en grunn til å skrive at de regner på en annen måte enn resten av bransjen. Kan du redegjøre for hvorfor du skriver så, tror jeg absolutt at mange ville være interessert i å få vite mer.

Det virker å være ganske vanlig med drittslenging i bransjen generelt sett, så å bare kaste ut slike kommentarer uten videre forklaring gir kanskje ikke forumdeltakerne så mye.

H
Hei!
Har brukt både Ursa (fra fra byggmax) og den betydelig dyrere roxull, og isover. Produsentene av Ursa hevder EU-standard, Roxull mener at isolasjonsverdien også er den samme som for eksempel Ursa: dvs man anvender måling på samme måte. Personlig mener jeg forskjellen ligger i at den dyrere roxullen er betydelig fastere og lettere å håndtere, skjære etc. dette innebærer en hel del fordeler til tross for prisene.

Om man ser på styrman1s tidligere innlegg om Byggmax, ser det ut som om han driver en slags kampanje mot dem. Han skriver:

styrman1 skrev:
sjekk konstruksjonsklassen. vanlig grovbetong fra maxit har K40. Byggmax har jeg ingen anelse om. antageligvis ikke de selv heller...

De som skrur gips i tusenvis av kvadratmeter mener at lafargegipsen (som byggmax selger) er dårligere.

Når det gjelder fuktsaga, så er jeg ikke enig. byggmax billige er ikke noe jeg anbefaler. En på 150-200:- er bedre å legge på en fuktsag så den holder skarpheten en stund.

byggmax er lur-spån.

byggmax kjøper sitt plasttak av et firma som importerer det fra Israel. Importøren selger også andre kvaliteter, men det de selger til byggmax setter de ikke navnet sitt på. gjett hvorfor...
ifølge opplysninger (ren hørelsesag) fikk byggmax instruksjoner som følger:
Si ikke til noen at det er vi som importerer, og hva du enn gjør, ikke lagre det utendørs, det tåler det ikke.
Dette er andrehåndsopplysninger, så ta det med en klype salt.
generelt med plasttak får man det man betaler for. dyr plast tåler solens UV-stråler bedre.

Uten å huske kilden burde jeg holde munn, men det var en artikkel i et bransjeblad om at byggmax gulvplater ikke klarte langtidslasten som kreves.

Kvalitet S80 er ikke tilstrekkelig ifølge noen, men byggmax jukser som vanlig.
Lavere kvalitet, men billig. prisen er alt.

som vanlig har byggmax et billigere alternativ som ikke har samme kvalitet...
Billig er viktigere enn bra for dem.

byggmax har isolasjon som ikke er målt på samme måte som øvrige fabrikater når det gjelder u-verdi.

byggmax måler ikke isolasjonsverdi på samme måte som andre produsenter. de er sammenlignbare med store produsenters andresortering og bør derfor sammenlignes med disse.
Faringe sag har hatt en fight med byggmax om dette.

Derimot hvis man sparer noen kroner og handler billig skit på Byggmax vet man jo ikke så nøye...

Sammenligningen med byggmax er ikke helt rettferdig. de selger en del skit som koster deretter.

trekk av noen prosent på deres isolasjonsverdi. de måler ikke med samme standard som resten av markedet.
Verdt å merke seg at det i alle tilfeller er utsagn "rett ut i lufta", de støttes ikke av noen kilder eller referanser. Hvorfor denne hatefullheten kan man bare spekulere i. Noe personlig, eller jobber han i et konkurrerende firma?

Uansett er det ikke utsagn av denne typen som gjør forumet til en verdifull kunnskapskilde.

• Liker
ByggBuffy og 1 annen
  • Laddar…
Totte_S
HasseHunna skrev:
Hei!
Har brukt både Ursa (fra Byggmax) og den betydelig dyrere Roxull, og Isover. ................................Personlig mener jeg forskjellen ligger i at den dyrere Roxullen er betydelig fastere og lettere å håndtere, skjære etc. Dette innebærer en del gevinster til tross for prisene.
Enig til 100%!
Kjøpte først Ursa, men dels er det rent skitt å håndtere, floker seg og er tungvint å skjære, dels opplevde jeg at det sank sammen, noe som i seg selv påvirker isolasjonsevnen negativt. Fortsatte med Roxull som er nesten like stabilt som celleplast (lett overdrivelse ;)).

Jeg mener som mange har gjort før meg; skal man kjøpe en liten mengde isolasjon, kjøp et større merke som er hyggeligere å håndtere. Handler ikke om så veldig mye forskjell. Regn på avskrivingen...
Skal du bygge noe større, be om et tilbud. Det trenger ikke å være besværlig. For meg tok det 4 min å muntlig spørre om litt rabatter, etter en time hadde jeg en ferdig konto som gir meg rabatter så det er billigere enn Byggmax på det meste, men fullsortiment og service! :D

Forskjeller som jeg har merket er at Ursa-isolasjonen kan inneholde klumper, noe som naturligvis ikke er bra.
Så klør den mye mer i halsen enn for eksempel Isover.

Men den er billig, så vi bruker den ganske ofte likevel, avhengig av om det er garasje eller bolighus.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.