Anser dere at man bør ha en byggplate under gipsplaten?
Er merkostnaden berettiget? Hvilke vegger bør forsterkes med byggplater?

mvh
David
 
Det handler ikke så mye om å forsterke veggen fra et styrkesynspunkt som å sikre at det alltid er skikkelig lett å henge opp ting på veggen. Jeg har innsett at før partneren er fornøyd skal halve inventarlisten henge på veggen, og da orker man ikke styre med gipsanker.

Ekstrakostnaden for platematerialet ser jeg som ubetydelig i dette sammenhengen.

Jeg er enig med forrige taler, JA, JA, ALLE!!!
 
JappJappJa. Det blir stillere og mye mer gedigen FEELING i huset også....
 
Enig med alle foregående talere, men med et tillegg;
Isoler innvendige vegger også, når dere hører den samme sangen fra stereoen for 158. gang så angrer dere på at dere ikke la ut den lille merkostnaden.

/Calle
 
Men hva skal man velge, sponplate, OSB eller rupanel ?? Hva har dere valgt ?
 
OSB, 119SEK per skive på Kruta. Stikkende å håndtere men lett å bearbeide. Bra til annet under byggetiden også, midlertidig gulv f.eks...:)
 
hp skrev:
Mange bruker OSB-plate og nøyer seg deretter med 6 mm renoveringsgips utenpå dette. Jeg har selv bygget på denne måten og det fungerer bra.
Ja det funker sikkert, selv kommer jeg dog til å bruke vanlig 13mm gips.
 
Hva er OSB-plate for noe? ???

(Jeg er jo newbie) :-[
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.