Hei,
Still spørsmålet her i stedet for i byggeprosjektet mitt.

Jeg (les snekkeren) har montert takvinduer hos oss. Ett av standardstørrelse og to andre som sitter i dobbelmontasje. Nå holder jeg på å gipse og bygge vegger, snart fremme ved å bygge lysninger.
Hvordan ville dere gjort det? Svaret "Kjøp Velux ferdige lysninger" er ikke et alternativ, liker dem ikke, vil ha gips så det harmonerer med veggene. Tror dessuten ikke de finnes til dobbelmontasjene.

Hvilken orden?
Sette gips på skråtaket først eller lysningene først? Begynne oppe, nede eller sidene?
Jeg har ingen bilder av hvordan det ser ut i dag, det er selvsagt plastet og satt lekter som jeg kan skru gipsen i.
I min verden er det bare å begynne tilfeldig, trykke plata i sporet som finnes på vinduet, men noen andre har kanskje bedre løsninger?

Takk!

• Takfönster under montering på ett loft, träreglar och plast siktes. En stege står nära fönstret, och det finns verktyg på golvet.
  • En person jobber ved takvindu i et loftsrom under renovering. Det er trelister og plast på veggene, med stiger brukt for tilgang.
Jeg hadde begynt med smygen og latt gipsen henge litt ut. Så er det jo enkelt å skyve veggplaten mot smygen som stikker ut og sage langsmed. På med ytterhjørnelist, sparkle og male.

S Småbrukaren skrev:
Jeg hadde begynt med smygene og latt gipsen henge ut litt. Så er det jo enkelt å skyte veggplaten mot smygen som stikker ut og sage langs med. På med ytterhjørnelist, sparkle og male.
Har også tenkt i de banene :)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.