Hallo,
Oppbevaring i skråtak, tenkte bygge egne skyvedører med MDF ved siden av hvert takvindu.
Målene på den ene siden er høyde 160 cm og bredde 130 cm. Tenkte bruke en Hafa skyvedørsbeslag K30, fungerer den? Hvor lang er skinnen?
Hvis jeg skal bruke to dører på 65 cm.
Eller er det noen som har en bedre idé?

Den andre delen er 170 cm bred og 160 cm høy. Bekymret for at K30 skinnen er for kort, noen som vet? Her tenkte jeg også bruke to dører like store, altså 85 cm brede. Er det så man gjør?

Hvilken tykkelse skal jeg ha på MDF-en?

Tenkte male MDF-en hvit senere, hvordan gjør jeg det penest, hvilken farge?

Så skulle jeg ønske å dekke takskinnen med en boks og male den hvit, går det an å gjøre på en pen måte?

Takknemlig for svar på mine funderinger ovenfor.
Kan tenke meg at det er noen som har fikset skyvedører og har erfaring.

Mvh
Tommie
 
Lagde skyvedører i forrige hus med Elfa-skinner og hjul. Skinner kan bestilles på mål. De fire dørene ble laget av 12 mm sponplate ca 200x90 cm og ble veldig tunge når de traff i endene. De ble ustabile og bøyde seg på grunn av en trelist som krympet. Med andre ord er sponplate ikke et godt materialvalg for skyvedører. MDF er jo enda tyngre, men dine skapdører blir jo mindre. Et tynt men sterkt plate-material med en stivende metallprofilramme ville vært best til skapdørene, men da kan man jo gå og kjøpe spesialbestilte med en gang. Det går sikkert an å oppnå et akseptabelt resultat med egenbygging hvis man er nøye. Lykke til.
 
En annen fundering:
Hvordan gjør jeg med håndtak til skyvedør. Har man det utvendig eller freser man på et eller annet vis.
Hvordan gjør man?
 
Er det noen som har erfaring med habo-dørskinner. Tenkte å kjøpe disse og bruke mdf. Blir det for tungt?
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.