Skal dele opp min lille garasje i to deler for å lage et lite øvingslokale/musikkstudio. Det skal være svært enkelt og kun brukes for litt hobbybruk når tid og anledning byr seg. Ikke noe superseriøst altså. Skal ha litt gitarer, noen digitale trommesett, en datamaskin for å kunne spille inn litt for moro skyld og sånn...

Jeg vet ikke hvor mye det vil bli brukt, og vil derfor ikke starte med å bygge innervegger osv. for å dele opp garasjen. Tenker meg i første omgang at man kanskje kan bygge mobile veggseksjoner som er litt lyddempende for å dele opp det. Kanskje henge tykke gardiner foran... har også tenkt å legge noen form for gulvplater i tekstil, kanskje noen heldekkende tepper eller lignende for bedre akustikk. Har funnet akustikkplater på typ Temu eller Amazon som jeg vurderer, de burde vel gjøre en form for forskjell uansett?

Har dere noen tips å gi om hvordan man enklest/best bygger en mobil akustikkvegg som fungerer greit? Eller hvordan jeg best får til akustikken i garasjen samt demper lyden ut så godt som mulig med enkle midler? :-)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.