Hei

Har akkurat begynt å innrede overetasjen på vårt nybygde 1,5-plans Älvsbyhus. Fikk en liten tanke om å modifisere en takstol i det kommende barnerommet for å kunne plassere en seng i det som normalt sett er en knevegg. Takstolen har blant annet et støtteben som er plassert cirka 1,5 meter inn fra takfoten, dette lar vi være som det er, derimot skulle jeg ønske å gjøre om en av de skråstrekkene som går fra overkant av den forhøyede vegglivet og deretter diagonalt og møter støttebenet. I min verden så er dens funksjon å støtte opp vegglivet, tanken var å plassere en regel på hver side av skråstreken ifølge bilde (har bare skrudd fast en tynn lekte for å demonstrere dette) og så kappe av. Alternativt gjøre dette og sette en ekstra men med brattere vinkel (45 grader). Søkte litt og fant en annen forumbruker som har gjort på denne måten men også kappet støttebenet, noe vi ikke har tenkt å gjøre.

Hva mener dere som kan om dette?

Legger ved bilde av min tanke, bilde fra en eldre tråd samt en seksjonstegning.

• Treverkonstruksjon i loft med takstol, skråstivere og støtteben. Demokonstruksjon for endring med tynn list festet. Isolert vegg i bakgrunnen.
  • Rom under konstruksjon i et nybygd hus, med synlige trebjelker og støttestokker. Verktøy og materialer er plassert på gulvet.
  • Teknisk tegning av takstol med målinger og vinkelanvisninger for ombygging i et barnesoverom i et nybygd 1,5-planshus.
Jeg synes det virker litt dumt å kappe en nyprodusert takstol uten å ha sjekket med konstruktøren først.

F fribygg skrev:
Jeg synes det virker litt dumt å kappe en nytillverkat takstol uten å ha sjekket med konstruktøren først.
Hei

Ja det har du selvfølgelig rett i, vi får se om produsenten kan være behjelpelig.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.