Hei hopp! På tide med neste puck i vårt hus.
Vi har en frittstående garasje med badstue + dusj i den ene enden (som aldri brukes mer).
Kona tar utdanning til negleteknolog, så vi har begynt å tenke på å bygge en "neglestudio" i stedet for den over 30 år gamle badstuen.
I dag ryddet jeg i lageret, som ligger bak eksisterende innervegg, og så da ganske mye fukt som har krøpet opp på tidens gips (tykkere masonitt eller lignende). Dette var rett i veggpartiet ved dusjen, som sannsynligvis har forårsaket dette, da jeg mistenker at det ikke er korrekt fuktbeskytte bak eksisterende fliser. Alt skal rives bort - badstuen, dusjen og innerveggen.
Nå kommer spørsmålet, som sikkert er stilt 15698 ganger tidligere - holder det med en stålregel mot betongplaten og deretter tretak i denne for å sette opp en vegg og for å hindre fuktighet fra platen å krype opp? Veggen skal bare fungere som innervegg for å dele av garasjen fra selve neglestudioet.
Så hvis man ser på gulvet, vil man jo ha noe finere enn betong - hva anbefales her? Hva koster Nivellsystem? Kan jeg i stedet legge fliser direkte på platen, hvis man ser bort fra at gulvet vil være kaldt? Eller hva anbefaler dere?
Vårt budsjett er "så billig og bra som mulig".
Flere spørsmål kommer...