Hei alle kunnskapsrike!
Jeg vurderer å kjøpe et hus der mellomgulvet (gulvet på kjøkkenet/taket i uinnredet kjeller) må byttes på grunn av fukt. Huset er fra 1920-tallet og stammen er i tegl. Arealet som må byttes er ca. 10m2 stor. Hva kan det tenkes å koste? Eventuelt kan vi gjøre mye av rivingen selv.

Et nytt mellomdekke i tre bør ikke være så stor kostnad, si 10-20 000 kr under forutsetning at eksisterende lager kan brukes og bjelker av full lengde kan fås inn der.

• Liker
Seet
  • Laddar…
Ok det hørtes jo ikke så ille ut. Alt eksisterende virke må bort, 1m2 skadet virke og 1m friskt virke rundt det skadede virket så ca 9m2 totalt. Hva betyr oplag? :) jeg kan ingenting om husbygging :) Om disse er innenfor de 9m2 så kan de ikke brukes. Hvorfor det er så nøye avhenger av at gulvet er skadet av sopp.

GoForIt GoForIt skrev:
Et nytt mellombjelkelag i tre bør ikke være så stor kostnad, si 10-20 000 kr under forutsetning av at eksisterende opplag kan brukes og bjelker av full lengde går å få inn der.
Er det prisen kun for materiale da antar jeg?

S Seet skrev:
Er det prisen kun for materialene da antar jeg?
Nei, da tenker jeg meg arbeid og materiale for selve bjelkelaget. I hovedsak handler det jo om X antall lange bjelker med isolasjon i. Så kommer det jo til tak under, gulv over etc.
Opplag er der bjelkene festes i veggen og vekten hviler på.

• Liker
Seet
  • Laddar…
H
S Seet skrev:
Hei alle kunnskapsrike!
Jeg vurderer å kjøpe et hus der etasjeskiller (gulvet i kjøkkenet/taket i uinnredet kjeller) må byttes pga fukt. Huset er fra 1920-tallet og stenderverket er av tegl. Arealet som må byttes er ca 10m2 stort. Hva kan det tenkes å koste? Kanskje vi kan gjøre mye av rivingen selv.
Se vedlagt bilde, dog ikke hele sannheten siden det er nybyggingslisten og noen punkter du krever samt du bygger veldig få m2.

Men kanskje hjelper litt om du er uinnsatt.

• Bilde av tabell som viser kostnadsoverslag for bjelkelag med trebjelker, inkludert materialkostnader og arbeidslønnsdetaljer.
  • Liker
Patrik1968 og 2 andre
  • Laddar…
H
H hul skrev:
Se vedlagte bilde, men ikke hele sannheten siden de er nybyggnadslisten og noen elementer krever du samt du bygger veldig få m2.

Men kanskje hjelper litt om du er uinnsatt.
ikke for å være den men pris per kvm stemmer ikke.
og hul om du har en matrialleverentør som er nær de prisene. så får du gjerne tipse oss andre

H
henke_benke skrev:
ikke for å være den men pris per kvm stemmer ikke.
og hul om du har en materialleverandør som er nær de prisene. så får du gjerne tipse oss andre
Nå er det jo ikke jeg som har skrevet nybyggingslisten, men selvfølgelig vet du bedre enn Wikells som er et selskap som jobber med å utarbeide kostnader på forskjellige konstruksjonsdetaljer.

Nei selvfølgelig stemmer ikke prisene nøyaktig for et selskap er de litt dyre og for en privat person veldig billige.

H
H hul skrev:
Nå er det jo ikke jeg som har skrevet nybyggingslisten, men selvfølgelig vet du bedre enn Wikells som er et selskap som jobber med å ta frem kostnader på ulike konstruksjonsdetaljer.

Nei selvfølgelig stemmer ikke prisene nøyaktig for et selskap er de litt dyre og for en privatperson veldig billige.
akkurat priser varierer. jeg tipser deg om deres webbtjänster.
har deres kalkylprogram

H
henke_benke skrev:
akkurat, prisene varierer. jeg tipser deg om deres webtjenester.
har deres kalkyleprogram
forstår som vanlig ingenting av innleggene dine
hva vil du si?

• Liker
bossespecial
  • Laddar…
H
H hul skrev:
fatter som vanlig ingenting av dine innlegg
hva vil du ha sagt?
du har en gammel bok som du tar bilde fra, bruk deres webbtjänst i stedet.

H
henke_benke skrev:
du har en gammel bok som du tar bilde fra, bruk deres webbtjeneste istället.
jo boken är to år gammel man arbeider ikke særlig mye raskere eller langsommere på 2 år eller?
Selvfølgelig endrer seg material prisene men de stemmer ikke engang nær for ulike selskaper uansett.

forresten du sa jo at du kjøpte en gipsplate for under 20kr/st i en annen tråd du kan jo gå inn på Wikells så kan du se hvor feil du er.

H
H hul skrev:
jo boken er to år gammel man arbeider ikke særlig mye raskere eller langsommere på 2 år eller?
Selvfølgelig endrer material prisene seg men de stemmer ikke engang nær for forskjellige bedrifter uansett.

forresten du sa jo at du kjøpte en gipsskiva for under 20kr/st i en annen tråd du kan jo gå inn på Wikells så kan du se hvor feil du er.
hva beviser det?

H
henke_benke skrev:
vad bevisar det?
Men du trenger ikke bruke mine priser på bjælkelag de er helt greie for meg.
TS spurte etter priser og jeg la opp et bilde som muligens kunne hjelpe ham. Han trenger heller ikke bruke infoen det er opp til ham.

H
henke_benke skrev:
hva beviser det?
men du får gjerne vise at du kjøper gips for under 20 kr/st
slår vad om at du minst betaler det dobbelte

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.