Hei på dere. Det har blitt tid for å tapetsere i trappen og jeg trenger en form for stillas for å nå opp. Jeg tenkte å sette bjelker (45x95) på den måten som dere ser på bildet. Tenkte å sette bjelkesko i veggen på hver side og deretter legge plater over.

Tenkte å høre om noen kan gi tips på hvor stor skrue jeg trenger til festingen i veggen. Jo mindre jo bedre. Kommer til å stå alene (75 kg) og ha med meg ordinært tapetserutstyr så alt i alt ca 100 kg.

• Trapp med markerte områder der 45x95 reglar skal plasseres for å lage en stige. Veggene og rekkverket vises også.
Jeg bygde en ramme av litt 45x95 og så satte jeg ulike lange ben på den i hjørnene som jeg bare skrudde med 75mm skruer, typ 2 i hvert ben.

Noen skråstøtter mellom benene og en OSB-plate på rammen. Så stod jeg der og tapetserte på en awab pall med mine 90 kg.

Har et bilde av spektaklet tror jeg.

• Liker
LjLindgren
  • Laddar…
Men du festet ikke rammen i veggen da eller? Det hadde jo vært det beste å slippe å gjøre inngrep på den!

Düsseldorff
Hvorfor ikke satse på en trappehusstige? Det har jeg brukt når jeg har malt trappehus.

• Liker
fribygg
  • Laddar…
Har vurdert det, men de var dyre å kjøpe inn og har heller ikke funnet noen i nærheten å leie heller.

Mitt bygge, kunne fjerne platen slik at det gikk an å gå i trappen da stillaset var der et par uker. Ingenting skrudd i veggene. Hadde også mindre plater til sideåpningene.
Trapp under konstruksjon med trestendere, intet skruet i veggene, løs plate fjernet for adgang. Mindre plater dekker sideåpningene. Trappesikring til byggeprosjekt uten skruer i veggene, med fjernet plate som gir tilgang til trappen og mindre plater for sideåpningene. Spiraltrapp under bygge, plank lagt over for å kunne gå mens stillaset er installert. Vegger halvveis malt, synlige lyspærer ovenfra.

• Liker
LjLindgren og 1 annen
  • Laddar…
L LjLindgren skrev:
Men du festet ikke rammen i veggen da eller? Det hadde jo vært det beste å slippe å gjøre inngrep på den!
Den var helt løs, man kunne uten tvil gjort den mer seriøs men for å ha tatt 20 minutter å bygge så dugde den fint for meg.

Så å bare bygge en plattform med ben er både enkelt og skaper ingen hull i vegger etter skruer.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.