Hei på dere. Det har blitt tid for å tapetsere i trappen og jeg trenger en form for stillas for å nå opp. Jeg tenkte å sette bjelker (45x95) på den måten som dere ser på bildet. Tenkte å sette bjelkesko i veggen på hver side og deretter legge plater over.
Tenkte å høre om noen kan gi tips på hvor stor skrue jeg trenger til festingen i veggen. Jo mindre jo bedre. Kommer til å stå alene (75 kg) og ha med meg ordinært tapetserutstyr så alt i alt ca 100 kg.
Tenkte å høre om noen kan gi tips på hvor stor skrue jeg trenger til festingen i veggen. Jo mindre jo bedre. Kommer til å stå alene (75 kg) og ha med meg ordinært tapetserutstyr så alt i alt ca 100 kg.
Jeg bygde en ramme av litt 45x95 og så satte jeg ulike lange ben på den i hjørnene som jeg bare skrudde med 75mm skruer, typ 2 i hvert ben.
Noen skråstøtter mellom benene og en OSB-plate på rammen. Så stod jeg der og tapetserte på en awab pall med mine 90 kg.
Har et bilde av spektaklet tror jeg.
Noen skråstøtter mellom benene og en OSB-plate på rammen. Så stod jeg der og tapetserte på en awab pall med mine 90 kg.
Har et bilde av spektaklet tror jeg.
Men du festet ikke rammen i veggen da eller? Det hadde jo vært det beste å slippe å gjøre inngrep på den!
Har vurdert det, men de var dyre å kjøpe inn og har heller ikke funnet noen i nærheten å leie heller.
Den var helt løs, man kunne uten tvil gjort den mer seriøs men for å ha tatt 20 minutter å bygge så dugde den fint for meg.L LjLindgren skrev:
Så å bare bygge en plattform med ben er både enkelt og skaper ingen hull i vegger etter skruer.
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Midlertidig bygge igjen døråpning yttervegg
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Vil bygge bred (6,2m) huske-/lekestativ uten støtting.
Tips om hvordan bygge en transportvogn for Haki-stillas?
Bygga takhängd torkställning - pvc rör eller trä?
Tvättstuga -
Skall bygga en tillfällig bro, skulle behöva input
Metall - stålkonstruktioner, svets och smide