Jeg har lyst til å bygge inn min farstukvist, som da vil bli vår nye gang.

Farstukvisten er ca. 300x160 cm, og jeg lurer på hvor komplisert det ville være å gi seg i kast med dette prosjektet selv. Jeg føler meg ganske trygg på at jeg klarer det rent praktisk, men jeg er mer usikker på hvordan man bygger alt rent teknisk for å følge alle bransjestandarder osv. Vegger er ganske enkelt, men min største bekymring er tak og spesielt takvinkelen (der vegg møter tak).

Er dette noe en ivrig amatør burde klare? Jeg har renovert hele huset innvendig, mest overflater, men også satt inn eget kjøkken samt bygget et eget baderom med tettesjikt, fliser og alt hva det innebærer. Mer storskala snekkerkonstruksjoner er jeg derimot nybegynner på, innervegger er det eneste jeg har gjort som ligner på det.

Et alternativ kunne være å sette bort byggingen av selve trekonstruksjonen, og deretter sette inn vinduer, dør og annet selv.

• Farstukvist med brun teglestein og hvite søyler, ved siden av et hus med gult trepanel.
Hvordan tenker du om grunnlaget? Er det betongplate? Går kjelleren inn under?

P para skrev:
Hvordan tenker du om grunnmuren? Er det betongplate? Går kjelleren inn under?
Ja, det er en betongplate, men kjelleren går ikke under.

Har ikke tenkt på at det kan være et potensielt problem. Det er mange andre hus av samme husstype i området som allerede har bygget inn farstukvisten på den måten jeg vurderer. Tror ingen av dem har gjort noe med grunnmuren. Men det er verdt litt research.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.