Hei,
Er det noen her som kan forklare på en enkel måte hvordan man kan pynte opp vårt pax-garderobeskap? Jeg ønsker å dekke toppen, sidene og baksiden. Har sett på tidligere innlegg, men føler at jeg trenger litt hjelp siden vi allerede har festet garderoben. Er det lettere å skru den løs og bygge en slags ramme, eller kan dette gjøres slik som det er?
På toppen er det omtrent 11 cm plass, så på den ene siden (venstre) mot veggen er det en sprekk som er bred øverst og veldig smal nederst, og baksiden mot veggen (høyre side) har samme problem med en ujevn sprekk. Selve garderoben står nok ikke helt riktig, og vegger og tak er som de er i leiligheter fra 50-tallet.
Kanten på din nest siste og siste bilde løste jeg i mitt forrige hus ved å kjøpe list i riktig tykkelse og skru fast i garderoben, ble skikkelig fint (før jeg satte den på plass, men kanskje kan man lime hvis man er forsiktig nå som den er på plass)
Samme i bakkanten, list i riktig tykkelse og montert i garderoben, så slapp man se sprekken, toppen lot jeg være fordi jeg brukte belysning og gangen var så smal at man aldri hadde synsfelt så høyt,
Sjekket om jeg hadde noen bilde men akkurat de detaljene (garderoben i stort heller for den del) har jeg glemt å fotografere :/
En annen variant er jo selvfølgelig å fjerne gulvsokkelen så den kommer nærmere hvis du ikke har gjort det, selv syntes jeg ikke jeg var så gira akkurat etter at man hadde fått gangen renovert og gå løs på det, eller gå løs på garderoben heller for den del.
Jeg skrudde fast en 45x70 innenfra garderoben og mot vegg og tak både på oversiden og siden som jeg deretter satte gipsplate på. Så gikk jeg videre med taklist, mykfuge og maling.
Jeg har bygd inn en haug med garderober her hjemme, og jeg laget et rammeverk kan man si, som man stoppet garderoben i. Kledde alle sider deretter med hobbyplate.
Ja, det kommer an på hvor mye arbeid man vil legge ned.
Det enkleste er nok lister på sidene.
Deretter kan man kjøpe hylleplater som er 248cm lange og 30cm brede for et par hundrelapper på byggmax. Klyv den slik at den passer oppe, sett sammen bitene med en vinkel i jern på innsiden. Deretter trengs den bare legges oppe på. Den vil jo ikke røre seg noe sted.
Kanten på din nest siste og siste bilde løste jeg på min i forrige hus ved å kjøpe list i riktig tykkelse og skru fast i garderoben, ble skikkelig fint (før jeg flyttet den på plass, men kanskje kan man lime hvis man er forsiktig nå når den er på plass)
Samme i bakkanten, list i riktig tykkelse og montert i garderoben, så slapp man se sprekken, toppen lot jeg være siden jeg hadde belysning og gangen var så smal at man aldri kunne se så høyt oppe,
Sjekket om jeg hadde noe bilde, men akkurat de detaljene (garderoben generelt også for den saks skyld) har jeg glemt å ta bilde av :/
En annen variant er jo selvfølgelig å fjerne gulvsokkelen slik at den kommer nærmere hvis du ikke har gjort det, selv syntes jeg ikke jeg var så interessert i akkurat det etter at gangen var blitt renovert, og ville ikke gå løs på garderoben heller for den saks skyld
Kan jeg kanskje få se hvordan sluttresultatet med listene ble? Har vurdert lister, men siden det er så stor forskjell på sprekken oppe og nede har jeg ikke helt forstått hvordan det skal bli bra...
Har tenkt tanken å ta løs garderoben fra veggen og gjøre om og gjøre rett, men ikke helt gira Må kanskje flytte hele greia til høyre for å kunne få nye fester i veggen igjen.
Jeg skrudde fast en 45x70 fra innsiden av garderoben og mot vegg og tak både på oversiden og siden som jeg deretter satte gipsplate på. Så taklist, mykfug og male.
[bilde]
Pent!
Riktig. Isåfall føles det som at jeg må ta løs garderoben og starte derfra... Kanskje ikke mulig å unngå akkurat det om jeg vil få det til å se noenlunde greit ut
Jeg har bygget inn et par garderober her hjemme, og jeg laget et rammeverk kan man si som man stoppet garderoben i. Kledde alle sider deretter med hobbyplate.
Så burde jeg også antakelig gjort fra første stund
Ja, det avhenger av hvor mye arbeid man vil legge ned.
Det enkleste er nok lister på sidene.
Så kan man kjøpe hylleplater som er 248 cm lange og 30 cm brede for noen hundrelapper på byggmax. Klyv den så den passer oppe, sett sammen bitene med en vinkeljern på innsiden. Så trenger den bare å legges oppå. Den vil jo ikke bevege seg noe sted.
Lister var første tanken, men det er vanskelig å se hvordan jeg skal få det pent når sprekken er så stor øverst og smal nederst...
Takk for tips med hylleplater og vinkeljern!
Hei!
Jeg er akkurat i ferd med å liste ferdig rundt mine innebygde garderober. Det finnes sikkert bedre måter enn min, men jeg kjøpte hvite deksider. Så satte jeg lekter i taket for å feste disse mot. Så liste rundt.
Ja jeg vet at min gjæringsskjæring ikke ble perfekt, jeg skal male over det der..
Får man kanskje se hvordan sluttresultatene med listene ble? Har fundert på lister men da det er så stor forskjell på glipen opp og ned har jeg ikke helt forstått hvordan det skal bli bra...
Tenkt tanken å ta løs garderoben fra veggen og gjøre om og gjøre rett, men ikke i det hele tatt lyst Måste förmodligen flytte hele skiten til høyre for å kunne få nye fester i veggen igjen.
Hei dessverre så går de ikke solgt kåken og jeg hadde såklart missat helt fota sluttresultatet
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.