Er det noen som kan noe om fuktskader og deres evne til å skade etter at fuktproblemet er utbedret? Jeg tenker ikke på den ekte hussoppen som er et kapittel for seg, men de vanlige muggsoppene som finnes rundt oss hele tiden.

Hvis jeg har utbedret kilden til fukt og tørket det skikkelig, kan det skje noe i treverket da? Har fått for meg at soppen går i dvalemodus hvis den ikke har riktige forutsetninger.

J
Får den ingen næring så vokser den ikke har jeg fått lære meg.

Man pleier å pensle på med Boracol 10 før man bygger igjen dog.

Sist redigert av en moderator:
Ja, Boracol har jeg også brukt, men risikoen er alltid at man ikke kommer til, helt inn i treet. Næring har den jo så lenge den har friskt treverk å spise på, men jeg tror at temperatur og fuktighetsnivå er viktig.

J
MagnusRö skrev:
Ja, Boracol har jeg også brukt, men risikoen finnes jo alltid for at man ikke kommer til, helt inn i treverket. Næring har den jo så lenge den har friskt treverk å spise, men jeg tror at temperatur og fuktighetsnivå er viktig.
http://www.lfs-web.se/mogel.htm

Interessant men svarer ikke direkte på spørsmålet da de mest snakker om vekstfasen. Jeg tenker meg en skade som har vært utbredt men som nå tørkes ut. Er den gamle skaden verre enn de naturlig forekommende muggsoppsporene for en fortsatt skade?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.