Hei,

Jeg har felt en osp og har typ en milliard tykkere grener til min disposisjon (8 - 20 cm diameter) og akter å bruke så mye som mulig av det for å bygge en trehytte til barna i en av skogsdungene i stedet for å dra til nærmeste byggevarehandel og kjøpe trykkimpregnert.

Det som slår meg er selvsagt tanken om at det bør/skulle råtesikres eller på annen måte behandles. Det jeg lurer på er følgelig:

Noen som har slike erfaringer?

Noen som vet om det er good enough å smøre inn produkt X (hva X er mottas gjerne med tips på, en busslast med linolje er hva jeg tenkte å kjøre med ellers) når alt er bygget og klart, eller bør det påføres først om man har fjernet ospens "bark"?

Annen input?

Takk for tiden :)

Trenger ingen behandling. Barna har gått lei av den før den faller sammen.

• Liker
Davion og 2 andre
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Behøves ingen behandling. Barna har gått lei av den før den kollapser.
Fair point! Men den kanskje kan gi visuell glede, moro om den ikke ser ut som en tarmtømning etter 3 år likevel ;)

Den kommer til å holde nesten like lenge som om du hadde brukt fullt impregnert trevirke. Det finnes absolutt ingen grunn i en trehytte! Impregnert brukes med fordel nær bakken eller i veldig fuktige miljøer.

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Den kommer holde nesten like lang tid som om du hadde brukt fullt impregnert trevirke. Det er absolutt ingen grunn til i en trekoie! Impregnert brukes med fordel nær bakken eller i svært fuktige miljøer.
Godt :) Takk!

Bark dine kvister så de tørker så holder det hele dine barns barndom.
Protte

• Liker
Davion
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.