Vet at det finnes et poolforum, men dette retter seg mer mot byggeteknikk enn poolhåndtering.

Jeg trenger å få det jevnt og rett under poolen. Kan man bygge en terrasse eller skal man bygge opp og fylle med sand? Hvordan får jeg det rett i så fall?

Poolen er 3,60m og rommer 8000L. En del tyngde altså...

Sett bassenget på bakken og bygg terrassen rundt.

Det skal være glatt og så et bassengduk over. Dette er et stålbasseng kanskje man skal nevne.

Hva slags mark har du under?

• Liker
Ingemarn78
  • Laddar…
Vi har satt vårt basseng på vanlige betongplater. Siden vi har et plastbasseng med stålrørsstativ har vi lagt isopor på platene og deretter en presenning på det før vi satte opp bassenget. Det blir mer behagelig å hoppe og leke i bassenget når det står på noe som er litt mykt. Det rommer ca 21 kbm.

frigolit gjør også at kulden fra bakken ikke kommer opp i bassenget. det isolerer veldig bra

Mark = Morenerygg

Isolere basseng nedenfra gjør lite for varmen derimot kan det være hyggelig at det er mykt. Fordampningen skjer oppover og det er der man skal isolere, dog en interessant løsning med plater.

Hmm, hvor mange trenger man på 4x4 meter tro? Uansett så må det ligge rett og det er der jeg har problemer med å få alt rett...

Jeg husker min badestamp, jeg sto ute i hagen med bilen parkert på tomgang for å få lys, hadde kjørt en traktor med blandet grus/jord som jeg først jevnet ut og vattet inn i riktig størrelse for stampen, altså noen kvadratmeter.
Deretter moment to, fylle trillebåren med jord og rulle den fram og tilbake for å pakke materialet hardere..
Rake til og måle med vater igjen!
Moment tre, trampe rundt på hælene med tresko på for å få bakken enda mer pakket før jeg rakte til det igjen..
Konklusjonen av dette er at jeg fortsatt ikke har trengt å justere min stamp noe særlig etter mange år, men jeg la et par(3-4) planker under før jeg satte dit stampen!
Jeg kan sterkt anbefale tresko størrelse 43.. :)

Z ZeroX66 skrev:
Mark = Morenerygg

Isolere basseng nedenfra gjør lite for varmen men det kan være fint at det er mykt. Fordampningen skjer oppover, og det er der man bør isolere, men en interessant løsning med plater.

Hmm, hvor mange trenger man på 4x4 meter tro? Uansett så må det ligge rett og det er der jeg har problemer med å få alt rett...
Gammel tråd, men jeg sitter i akkurat samme situasjon, bortsett fra at underlaget er grus som har ligget et antall år og skal være ganske godt pakket. Samme grusbunn som fritidshuset står på.

Har tenkt på å støpe en plate, men har innsett hvor mye betong som kreves...

Hvordan løste du ditt problem og ble det bra tro?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.