Hei! Er ny på dette forumet og vet ikke om jeg skriver riktig i riktig avdeling, men jeg håper dere kan hjelpe meg. Har nylig kjøpt en villa i Göteborg og skal snart flytte inn. Vurderer å gjøre en del på villaen og trenger virkelig hjelp, dvs retningslinjer, derfor kommer jeg nok til å komme tilbake til dette forumet ofte. I dag satt jeg og fikk ideen å bygge en betongaltan på 24 kvm, men finner ingen informasjon noen steder om hvordan man skal beregne hvor mye materiale jeg trenger. Vet at man skal bruke makadam, fiberduk, samt betong, men kan ikke avgjøre hvordan man beregner hvor mye man trenger. Jeg regnet på denne måten.
6m x 4m = 24 kvm, om jeg lager platen 10 cm tykk blir det i kubikk 2,4. Da er spørsmålet hvor mye kubikk/kilo makadam skal man ha, hvor mye sement, grus. Hvordan beregner man dette? Deretter, om noen kan tipse om billig materiale i Göteborg-trakten, billig leie av betongblander ønskelig. Byggmax og slike butikker er kanskje ikke billigst i lengden å handle fra, eller hva sier dere. Takk for svar!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.