Hei!
Jeg vil ha en badebalje i hagen i målene 2x1x0.8m. Jeg skal bruke en blå presenning som liner og gamle tepper etc. som linermatte. Jeg hadde tenkt meg Masonite som vegg. Det er lett å håndtere og ikke så tungt. Men jeg vil ha en ramme i jernrør. Materialet til den vil jeg kjøpe på skraphandleren. Jeg har sett på de gule sidene men ikke fått napp. 8 knuter eller koblinger 4 ca. 2-metersrør og 4 ca. 1-metersrør. Hvor kan man kjøpe slikt billig? Jeg er en ganske svak dame og orker ikke holde på med tungt tre. boremaskinen er også for tung.
Kan man sage med vanlig sag i lettbetong?
Jeg vil ha en badebalje i hagen i målene 2x1x0.8m. Jeg skal bruke en blå presenning som liner og gamle tepper etc. som linermatte. Jeg hadde tenkt meg Masonite som vegg. Det er lett å håndtere og ikke så tungt. Men jeg vil ha en ramme i jernrør. Materialet til den vil jeg kjøpe på skraphandleren. Jeg har sett på de gule sidene men ikke fått napp. 8 knuter eller koblinger 4 ca. 2-metersrør og 4 ca. 1-metersrør. Hvor kan man kjøpe slikt billig? Jeg er en ganske svak dame og orker ikke holde på med tungt tre. boremaskinen er også for tung.
Kan man sage med vanlig sag i lettbetong?
Finnes spesielle håndsager for lettbetong, en vanlig håndsag slites nok for fort.
Masonit er ikke å anbefale til badekaret ditt siden du vil ha ca 1500 kg vann i den. Masonit er rett og slett ikke sterk nok til å tåle trykket.
Knuter og koplinger til rørbygging finnes f.eks. hos jula.
Masonit er ikke å anbefale til badekaret ditt siden du vil ha ca 1500 kg vann i den. Masonit er rett og slett ikke sterk nok til å tåle trykket.
Knuter og koplinger til rørbygging finnes f.eks. hos jula.
Takk for tipset med Jula. Men hvis du tenker deg en stelling av jernrør tror jeg at man kan ha kraftig masonit for å få en glatt overflate. Jeg skal bare sage i to lettbetongblokker så jeg ofrer en håndsag. Dessuten så jeg i byen en stor armert plastsekk for byggeprosjekter og slikt. I riktig dimensjon for et badekar. Jeg tok et tel.nr Safesack 043554933. Jeg er fylt med håp og gleder meg til å shoppe løs på Jula.
Klikk her for å svare