10.610 lest ·
13 svar
11k lest
13 svar
byggahemma.no, hvilken erfaring har dere?
Har for første og siste gang handlet fra byggahemma.se (en del av XL-handlerne).
Hvilke erfaringer har dere med dette selskapet?
Her er min historie: Trengte en kanalvifte maks 50 W ansl. 100 (PAX) Det var viktig for meg at den ikke hadde større effekt enn 50 W da den skulle passe inn med annet utstyr (fuktstyring). Forstod fra andre leverandører at PAX 42 W hadde eksistert, men de kunne ikke levere lenger (utgått fra sortimentet?). Fant viften på byggahemma.se... For sikkerhets skyld ringte jeg kundeservice den 29/10 (kl. 10.06) for å forsikre meg om at det var riktig watt-tall og at viften var på lager. Jajamen, var svaret vi har den på lager og leveringstiden er 1-2 dager. Den 6/11 ble den bestilt og betalt via bank. Ved bestilling/kasse kom opplysningen opp at leveringstiden var 5 dager.
Den 11/11 ankom pakken fra Elektroskandia!!! Altså hadde ikke byggahemma.se den på sitt lager!!! Så umiddelbart at de hadde levert en vifte på 72 W = ubrukelig for meg. Reklamerte og fikk en returseddel. Noterte at byggahemma umiddelbart endret viftens watt-tall til 72 W på sin hjemmeside men enda i dag ligger det feilaktige (gamle) produktbladet i lenken til den nye viften. Hvor seriøst er det? Den 15/11 (kl 8.37) ble returen hentet opp av Schenker. Viften ble ikke kreditert min konto, så jeg ringte kundeservice 22/11 (kl. 10.10) og spurte hvor pengene ble av. – Skulle undersøkes, pengene kommer om noen dager... 28/11 fortsatt ingen penger, ringte kundeservice. Ja, vi har fått beskjed fra leverandøren og vi sender penger. 29/11 Pengene kom i dag. Mitt inntrykk/vurdering: Ja, pengene tilbakebetalt, men feilaktig informasjon fra kundeservice og hjemmesiden gir ingen tillit. Jeg kommer ikke til å være en tilbakevendende kunde.
Hvilke erfaringer har dere med dette selskapet?
Her er min historie: Trengte en kanalvifte maks 50 W ansl. 100 (PAX) Det var viktig for meg at den ikke hadde større effekt enn 50 W da den skulle passe inn med annet utstyr (fuktstyring). Forstod fra andre leverandører at PAX 42 W hadde eksistert, men de kunne ikke levere lenger (utgått fra sortimentet?). Fant viften på byggahemma.se... For sikkerhets skyld ringte jeg kundeservice den 29/10 (kl. 10.06) for å forsikre meg om at det var riktig watt-tall og at viften var på lager. Jajamen, var svaret vi har den på lager og leveringstiden er 1-2 dager. Den 6/11 ble den bestilt og betalt via bank. Ved bestilling/kasse kom opplysningen opp at leveringstiden var 5 dager.
Den 11/11 ankom pakken fra Elektroskandia!!! Altså hadde ikke byggahemma.se den på sitt lager!!! Så umiddelbart at de hadde levert en vifte på 72 W = ubrukelig for meg. Reklamerte og fikk en returseddel. Noterte at byggahemma umiddelbart endret viftens watt-tall til 72 W på sin hjemmeside men enda i dag ligger det feilaktige (gamle) produktbladet i lenken til den nye viften. Hvor seriøst er det? Den 15/11 (kl 8.37) ble returen hentet opp av Schenker. Viften ble ikke kreditert min konto, så jeg ringte kundeservice 22/11 (kl. 10.10) og spurte hvor pengene ble av. – Skulle undersøkes, pengene kommer om noen dager... 28/11 fortsatt ingen penger, ringte kundeservice. Ja, vi har fått beskjed fra leverandøren og vi sender penger. 29/11 Pengene kom i dag. Mitt inntrykk/vurdering: Ja, pengene tilbakebetalt, men feilaktig informasjon fra kundeservice og hjemmesiden gir ingen tillit. Jeg kommer ikke til å være en tilbakevendende kunde.
Bygghemma.se har ikke eget lager, deres "lager" er grossistenes/importørens/produsentens lager. Det står klart og tydelig på deres hjemmeside, helt nederst på følgende side www.bygghemma.se/kopvillkor/leveransstår det om leveringstid.
At de ikke holder egne lager er vel bare bra for oss forbrukere så vi slipper å betale for dette. At de har feilaktig info på sin hjemmeside og er trege med tilbakebetalingene er dog ikke OK, her kan de jo ikke skylde på noen andre. Får de for eksempel ikke info fra sin leverandør at returen har ankommet så må de ha en rutine som gjør at de selv kontakter leverandøren for å sjekke opp.
Jeg kan vel flikke inn med en historie om Bygghemma med godt resultat istedenfor.
Jeg bestilte i vår en skyvedørskarm samt en skyvedør fra Bygghemma. Ved levering hadde DHL klart å lage et hakk midt i døra. Da min renovering hadde trukket ut på tiden, hadde jeg hatt døra hjemme i drøyt en måned før jeg oppdaget skaden. Til tross for at jeg hadde hatt døra hjemme så lenge, var det ingen problem å reklamere døra. Jeg ble først tilbudt 500:- som kompensasjon om jeg kunne tenke meg å male den selv, men når jeg ba om 1500:- siden jeg ville ha den lakkert av en ekte lakkerer og ikke kludre selv med pensel, så var det ingen problem. Totalt tok det kanskje en uke fra jeg meldte skaden til pengene var på kontoen min.
Jeg kommer absolutt til å handle på Bygghemma igjen.
Jeg bestilte i vår en skyvedørskarm samt en skyvedør fra Bygghemma. Ved levering hadde DHL klart å lage et hakk midt i døra. Da min renovering hadde trukket ut på tiden, hadde jeg hatt døra hjemme i drøyt en måned før jeg oppdaget skaden. Til tross for at jeg hadde hatt døra hjemme så lenge, var det ingen problem å reklamere døra. Jeg ble først tilbudt 500:- som kompensasjon om jeg kunne tenke meg å male den selv, men når jeg ba om 1500:- siden jeg ville ha den lakkert av en ekte lakkerer og ikke kludre selv med pensel, så var det ingen problem. Totalt tok det kanskje en uke fra jeg meldte skaden til pengene var på kontoen min.
Jeg kommer absolutt til å handle på Bygghemma igjen.
Handlet for første gang der for et par uker siden, et nytt lokk til toalettet. Bra pris, fraktfritt og levert på døren, leveringstiden var noen dager.
Kommer sikkert til å handle der flere ganger, men forstår om roland53 ikke kommer til å handle der mer (hadde sikkert resonnert likt om jeg hadde vært i samme situasjon).
Kommer sikkert til å handle der flere ganger, men forstår om roland53 ikke kommer til å handle der mer (hadde sikkert resonnert likt om jeg hadde vært i samme situasjon).
Om dere anser dem som billigere vil jeg fortelle at når byggahemma.se mislyktes med sin levering, (viften) så fant jeg en annen leverandør (ikke nøyaktig samme fabrikat kanskje -men samme ytelse) for 549,- billigere. En prisforskjell på over 60%.....Nimajneb skrev:
Jeg sjekket på en BMW i går, men i dag fant jeg en Fiat som har eksakt samme ytelse. Den kan også ta meg fra A til B.roland53 skrev:
Ikke helt ok, hva?
Det har fungert bra for meg også, både Bygghemma.se og Nesto (deres møbler dito). Praktisk med levering til døren så man ikke trenger å stå og kø på ICA. Dessuten har du jo greie priser både på tingene og frakten etter min mening... Dog skal man passe litt på, enkelte ting har ganske påslag mens andre er riktig bra priset.
Jeg har handlet på bygghemma et par ganger, og jeg har bare positiv erfaring fra disse innkjøpene. Kjempebra priser og relativt rask levering. Dog har jeg ikke reklamert noe da alt har vært i god stand. Foruten en knott til kjøkkenet, men 79kr føltes ikke som noe jeg orket å kontakte kundeservice for.
Har nesten bare godt å si om bygghemma.se, har kjøpt masse derfra. Men de forskjellige lagrene skaper problemer med leveransene synes jeg, noen ganger blir det like mange separate leveranser som varer. Og oftest Schenker som ikke har kveldslevering. Jeg etterlyser en ekstratjeneste, der de samler varene i en kolli og sender med f.eks. Posten som er mer fleksibel med utkjøringene (hos oss iallfall).
Jeg kjøpte benders murstein i sommer derfra. I prinsippet samme pris på steinen som det lokale steinlaget. Men frakten der lå på 4500 i stedet for 1500 fra bygghemma.... Fikk levering med samme bil (benders egne kranbiler) som steinlaget hadde brukt.
Klikk her for å svare