5.373 lest ·
8 svar
5k lest
8 svar
Brette hjørner på vindusbeslag får det ikke til hjelp ønskes
har sjekket på nettet og gjort i henhold til instruksjoner. Problemet er at platen i hjørnet der jeg har brettet opp en kant, så sklir platen ut et stykke. Så den ligger ikke mot reglen, noe som blir et problem ved montering da den ikke vil passe hele veien i sporet. Platen forskyves på en måte når jeg bøyer inn hjørnene? Har en falsetang når jeg gjør det. Det er ca 10 cm som får seg en trøkk, dere ser luften ved pilen. Tips mottas.
det sikkert fint når du monterer platen i vinduetVulcan61 skrev:
har sjekket på nettet og gjort i henhold til instruksjonene. Problemet er at platen i hjørnet der jeg har bøyet opp en kant, skyves platen ut et stykke. Så den ligger ikke mot bjelken, noe som vil bli et problem ved montering da den ikke vil passe inn hele veien i sporet. Platen skyves med på et vis når jeg bøyer inn hjørnene? Har en falsetang når jeg gjør det. Det er ca 10 cm som får seg en smell, du ser lufta ved pilen. Tips mottas
https://www.byggahus.se/forum/threa...eck-daer-foenster-moeter-altandoerren.256395/
montering i vinduet burde være en av disse?
http://www.teknikhandboken.se/handb...vriga-infastningar/fonsterbleck-till-trakarm/
Blir dog ikke helt bra i hjørnet. Satte dit et par blekk på samme vis i fjor i pvc vindu. Kjørte med blekk skrue. Det er når man nyper øret og slår inn øret det blir spenninger i platen. Trefönster skulle sikkert gått bedre da det finnes mer å bite i.
Renovator
· Kalmar län
· 2 600 innlegg
Når du har brettet opp med falstangen så blir det en liten glippe mellom oppbretten og den delen som ligger mot vinduet. Når du bretter klaffen, lukkes glippen på bekostning av vinkelen mellom stående og liggende del, den nærmer seg 90 grader, noe som gir ditt problem. Man må forsøke å makke inn litt materiale slik at den glippen lukkes før man bretter klaffen. Pleier å gjøre det med falstangen. Vanskelig å forklare, kjente jeg. Men om beslaget ikke hadde vært skrått, hadde glippen ikke oppstått, da hadde klaffen som blir når man bretter opp, vært flat direkte, det er denne posisjonen man trenger å oppnå før man bretter klaffen. Jaja, håper noe i dette svadret er begripelig og kan hjelpe deg på rett spor.
Jo men i massiv tre biter jo gjengene bedre. Blir det motstand i pvc så snurr bare skruen da gjengene går opp. Ja gjorde i stedet et spor i en regel og spente fast beslaget med tvinger, deretter bøyde jeg hjørnene da ble det bedre.
Klikk her for å svare