Okei. Nei da jeg tror ikke det er helt kjørt tror det kommer til å funke faktisk. Men dere trenger jo ikke dra fast mutrene for vold da finnes det kanskje en risiko for at det slipper så dra bare så det blir spenn på dem akkurat. Dere kan jo teste å belaste hyllen litt å se så det virkelig holder før dere kaster opp altfor mye. Det verste som skjer er jo at boltene løsner og da har dere jo andre alternativ (y) jo gjør gjerne det er interessant å vite. Lykke til

S
eller gjør det enkelt, skrap bort maling og løst materiale for øvre festet og fest det med Husfix mot taket

S Snickarkirre skrev:
Okej. Nei da jeg tror ikke det er helt kjørt tror det kommer funke faktisk. Men dere trenger jo ikke stramme mutrene for hardt da er det kanskje en risiko at det slipper så stram bare så det blir spenn på dem akkurat. Dere kan jo teste å belaste hyllen litt å se så det virkelig holder før dere slenger opp altfor mye. Det verste som skjer er jo at boltene løsner og da har dere jo andre alternativer (y) jo gjør gjerne det er interessant å vite. Lykke til
Usj, nå var jeg virkelig dårlig på å gi tilbakemelding ser jeg. I alle fall, det endte med at vi bare ble lei og satte opp det uten å ha rukket å kjøpe ankermasse. Vi festet helt enkelt med skrue i taket og kompletterte med små vinkeljern mot veggen på to steder. Ble veldig enkelt til slutt og så langt (etter drøye to måneder) sitter det oppe uten problem.

Stort takk i alle fall for alle svar i tråden!

• Liker
Snickarkirre
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.