Jeg skal sette denne typen håndtak på mine skyvedører.

det ser ut til å være 40mm hull.

finner dog ingen bor hos noen byggevarehandel som er 40mm

noen som har boret opp for lignende?

håndtaket passer også i håndtakshullet på en vanlig innerdør

Jeg har sett at Bauhaus selger kvistborrer. Deretter finnes det jo kvistborrer i mange forskjellige nettbutikker. Søk på "kvistborr" eller "forstner bit". De finnes i dimensjoner fra 10-100mm. (100mm krever nok en ganske brutal boremaskin...)

fant i dag 40mm bor på XL-bygg

jeg målte et håndtak og det virker å være svakt konisk man kanskje skal bore med mindre diameter.

noen som har boret og satt fast et sånt håndtak?

Ble nysgjerrig..

Hva slags dører har du bygget?

Skal bygge en garderobeskyvedørsvegg men også en innerdør. Vurderer å bygge innerdøren av to 19mm MDF-plater som limes og skrus sammen, den vil da bli ca 1000mm*2040mm fungerer det eller blir det for tungt?

Du har ingen fres?

Nei har ingen frese

jeg har bygd skyvedører i 19 mm MDF ved skråvegg så de er 90 cm høye og 120 cm brede

skal prøve å sette dem på ottoman ruller i aluskinne i stedet for å kjøpe ferdige skinner

er dog litt bekymret for at MDF platene skal bule ved maling
se denne tråden

Sist redigert:
Ja, det var jeg som startet den tråden;)

Men som jeg skrev der, er mine fortsatt rette etter maling.
Men man er jo fortsatt ikke 100 på at det hjelper....

Jeg brukte ovale håndtak. Men jeg hadde en fres når jeg forsenket.

P
Nok søren finnes det 40mm hullsager. Borer er det nok vanskeligere med. Du leter nok på feil hylle.

TheStills skrev:
Sannelig finnes det 40mm hullsager. Bor er det nok vanskeligere med. Du leter nok på feil hylle
Hvis man ikke skal bore hele veien igjennom, blir det etterarbeid med høvel eller stemjern for å fjerne det som blir igjen i midten. I tillegg blir det mye styggere kanter og dårligere presisjon på diameteren med hullsag enn med bor.

Jeg har noen gammel justerbar historie til klassisk borr. Akkurat den er sløv og upresis, men det burde finnes nåtidige og skarpe...

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=56909742

Ellers ville jeg ordinere en passer+blyant og et bra skålt huggjern. Det finnes jo marginer og ingenting av hullet er tenkt å vises.

Sist redigert:
Spax skrev:
Jeg brukte ovale håndtak. Men jeg hadde en fres når jeg forsenkte.

ok har ingen fres men burde kanskje skaffe

har iochförsig en frestillsats til dremel verktøyet men det er vel for mindre jobb

pent med ovale håndtak

ville det være vanskelig å frese for en nybegynner tror du?

Sist redigert:
jeg fant bor på XLbygg
(Krauta, Beijer og den lokale forhandleren hadde ikke)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.