Holder på med å sette opp gips på OSB og til tross for hole-in-one bommet jeg på elboksen med ca 2 cm. Føles surt å kassere gipsskiven, så hva gjør man? Kan man fylle ut med f.eks. gipsmørtel når platen er på plass?
Det burde gå ettersom det bare var 2 cm, ellers kan man skjære ut en større bit der hullet er plassert korrekt og bare sparkle skjøtene rundt den innlagte biten. Den nye biten bør være så stor at man kan skru på alle sider rundt hullet så den sitter stødig. Tror at gipsbruk fungerer i dette tilfellet og det er jo billig å kjøpe inn.
Jeg har reparert betydelig større skader enn 2cm med gipsbruk. Så lenge det er noe bak som stopper bruket (i ditt tilfelle OSB) så skal det ikke være noen problemer. Det pleier å være enkelt å fylle igjen mellom platen og boksen når alt sitter på plass.
Bra løsning, men forutsetter at den ikke er kappet på lengden. Er den det, så trenger den sannsynligvis å fases i den kappede kanten, ellers kan det bli vanskelig å lykkes med sparklingen i skjøten.raveper skrev:
Man skjøter vel ikke på lengden, man kjøper jo riktig lengde på gipsplaten direkte?
Oooo, hva jeg skulle ønske man kunne kjøpe gipsplater i riktig lengde!Drömhus2012 skrev:
Tenk så mye mindre man skulle trenge å sparkle da...
Jeg ville nok også sagt som raveper, snu om og gjør det riktig... Det kan bli slitsomt hvis det blir svakere rundt uttak senere når det skal kobles hvis ikke boksen sitter "riktig"...