Har revet badet ned til stenderverket. På bjelkelaget skal jeg legge gulvsponplater. Jeg kommer til å lekte ut veggene litt for isolasjon og rørlegging.

Som bildene viser så stopper dessverre den siste bjelken 27 cm før ytterveggen. Så mye vil jeg ikke lekte ut. På platen skal det deretter flytesparkles og legges plastbelegg.

Blir det svai på sponplaten på den delen som blir hengende fritt utenfor bjelken?

• Baderomsrenovering med synlige bjelker og isolasjon, samt rør og treverk i hjørnet. Manglende bjelke nær vegg ved ytterkant av gulvet.
  • Gulvstøtte av treverk, sagflis i området der den siste bjelken ender før ytterveggen. Målebånd viser lengden på den frie sektoren.
Sist redigert:
Det ser mer ut som 17 cm. Sett linjalen på de plankene som stikker opp der tommestokken begynner.

Protte

My bad, klart det er 17 cm.

Du mener å bygge på de stående plankene sånn at det går i nivå med bjelkene og deretter legge platen først, deretter feste reglene for veggene? Eller feste reglene på siden av plankene i nivå med bjelkene, kanskje du mener. Regelen trenger ikke være så kraftig eller? For jeg vil gjerne, som vist på bildet, ha litt isolasjon mot veggen med litt bedre lambdaverdi.

Det holder med et bord på høykant mot de bordene som stikker opp

Ok, det høres jo gjennomførbart ut. Takk for svar.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.