Skal bygge ut hallen og en balkong på forsiden, dette er før- og etter-bilder:
To arkitekttegninger av hus; øverst med eksisterende inngangsparti, nederst med utvidet hall og balkong på framsiden, planlagt med plåt.

Tanken er å kle arken og balkongen med blikk. Fra et estetisk perspektiv, ville jeg gjerne se at blikken er så "glatt" som mulig. Men hva finnes det for teknikker å velge mellom?

Jeg kan ikke dette i det hele tatt, men det ser ut til å finnes noe som heter båndtekking, og når man ser på hvordan andre arker ser ut, virker det som om det gjøres med såkalt stående falt. Er det eneste alternativet som finnes? Jeg gjetter at det ikke går an å få en blikk som er typ 3 meter bred og 5-6 meter lang? Hvordan ville dere gjort det?
Diagram av ståndfals på tak, viser en sideprofil med en oppbrettet kant for vannavledning, brukt i taktekking med metallplater.
Og den andre funderingen jeg har er, hvordan skal jeg gjøre med vannavrenningen? Ville veldig gjerne unngå et overheng på taket og en takrenne. Ville det vært nok med en vertikal fal på et par cm, for å få vannet til å renne av til sidene? Noen tips?

Fotrenne kan du ha, båndtekking gjøres i maks 60 cm brede plater

• Liker
Messier1994
  • Laddar…
plåtrickard plåtrickard skrev:
Fotränna kan du ha, bandtekking gjøres i maks 60 cm brede plater
Fotränna blir perfekt, stort takk!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.